عضو اتاق ایران و روسیه گفت: برای فعالسازی کریدور شمال_جنوب، مورد نخست تامین و تجهیز زیرساخت ها و مورد دوم کاهش هزینه ها از سوی راه آهن و سازمان بنادر است.
علیرغم پتانسیل بزرگ پروژه کریدور ریلی پنج ملت و نقش مهم آن در ترانزیت کالاهای چینی به اروپا، مشکلاتی بر سر راه اتصال ریلی به ایران وجود دارد که منجر به تاخیر در راه اندازی این کریدور شده است.
احداث بندر «خواجه نفس» که تاکنون دو هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای آن هزینه شده با کارشکنی های دولت و نمایندگان رو به رو شده و مدیران آن نسبت به سرنوشت پروژه نگرانند.
مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون (نیمه آبان ماه)، بیش از یک میلیون و 700 هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ازسرگیری ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر چابهار، گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه کامیون بین ایران و افغانستان تردد میکنند.