plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
از ابتدای سال تا نیمه آبان محقق شد؛

صادرات بیش از یک میلیون و 700 هزار تن کالا از بنادر شرق هرمزگان

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون (نیمه آبان ماه)، بیش از یک میلیون و 700 هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.
صادرات بیش از یک میلیون و 700 هزار تن کالا از بنادر شرق هرمزگان
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر  و شرق هرمزگان، میزان ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق استان در بازه زمانی از ابتدای فروردین تا نیمه آبان ماه را 29 هزار و 667 تن اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت جهش 64 درصدی را به دنبال داشته است.
محمد حسینی تختی گفت: عمده شاخص‌های عملیاتی را مربوط به کالای غیرنفتی به میزان یک میلیون و 150 هزار تن است و این کالاها شامل مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی و باغی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
وی بیان داشت: در مدت یادشده، 29 هزار و 667 تن ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان صورت گرفته که آمارها رشد 64 درصدی را به ثبت رسانده است.
مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: شهریور ماه امسال نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت دو هزار و 700 تن انواع محصولات غذایی را بارگیری و پس از طی مسافتی حدود 1300 مایل در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو داده شد.
ترانزیت در فرهنگ معین به دو معنی عبور کالا از کشوری به کشور دیگر بدون پرداخت گمرگ و بخشی از جابه جایی مسافر و کالا بین مبدأ و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد، آمده است.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdci.5azct1aqqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما