plusresetminus
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری از افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت کالا خبر داد و گفت:‌کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی توسط آذربایجان زمانبر است.
کاهش عوارض کامیون‌های ایرانی در دستور کار آذربایجان/افزایش ۴۸درصد ی ترانزیت جاده‌ای
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، جواد هدایتی با اشاره به افزایش آمار ترانزیتی کشور طی دو ماهه سال جاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تا 15 اردیبهشت ماه، ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان و درخواست ایران مبنی بر کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی، عنوان کرد: یکی از خواسته‌های جدی ایران برای توسعه ترانزیت و حتی مناسبات و مراودات دوجانبه با کشور آذربایجان بحث کاهش عوارض سنگینی است که ناوگان ایرانی در ورود به جمهوری آذربایجان پرداخت می‌کند.
هدایتی افزود:‌ به دفعات جلسات و نشست‌هایی در این خصوص برگزار شد و اخیرا نیز این موضوعات به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری با بیان اینکه تاکنون این موضوع از سوی مقامات آذری رد نشده است، اظهار کرد:‌ با این حال طرف مقابل عنوان می‌کند چون اصلاح عوارض در قانون مصوب پارلمان آذربایجان دیده شده است،‌ حذف و اصلاح آن باید در پارلمان بررسی شود و موضوع زمان‌بر است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.z9wrak9zxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما