مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و 900 هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.
پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در مسیر کریدور ITI، حرکت قطار دوم از مبدا کشور پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه انجام شد.
استفاده از کریدور سبز گمرکی با روسیه، فرصت مناسبی برای ایران جهت توسعه صادرات است اما با توجه به حضور خردهفروشی تجار ایرانی و تمایل روسها به تجارت با ایران در قالب هلدینگها، این امتیاز ویژه روسها روی زمین ...
مشاور وزیر نیرو در امور بینالملل با بیان اینکه کار نیمی از مطالعات مربوط به اتصال برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به اتمام رسیده، گفت: طبق قرار باید پس از ارسال گزارشهای تخصصی از هر سه کشور به مشاور ایرانی ...
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین بیان کرد: دولت چین احساس کرده که برای خدماتدهی به اتباع خود در جنوب شرقی ایران باید یک دفتر نمایندگی تاسیس کند و این هیچ ارتباط تجاری خاصی ندارد.
رئیس سازمان صمت استان گیلان، گفت: پروانه پایانه صادرات محصولات کشاورزی شهرستان مرزی بندر آستارا از سال 1398 صادر شده است و آغاز عملیات احداث این پروژه چشم انتظار اختصاص زمین میباشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار در آینده حتما به یک قطب اقتصادی برای صادرات، واردات و به خصوص ترانزیت محمولههای مختلف مورد نیاز ایران و کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد.
دهلینو درحالی از چابهار و بازگشت مجدد برای تکمیل زیرساختها و بهرهبرداری از این بندر سخن میگوید که مشکلات بزرگی بر سر راه بازگشت عملی و فاصله گرفتن از شعار در این مسیر وجود دارد.
راهاندازی کریدور موسوم به خلیج فارس-دریای سیاه، علاوه بر مزایا و فرصتهای نهفته در دل خود برای توسعه ترانزیت ایران، میتواند مکمل کریدورهای دیگر منطقه نیز باشد.