plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
رئیس سازمان صمت گیلان مطرح کرد

احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی آستارا چشم انتظار اختصاص زمین

رئیس سازمان صمت استان گیلان، گفت: پروانه پایانه صادرات محصولات کشاورزی شهرستان مرزی بندر آستارا از سال 1398 صادر شده است و آغاز عملیات احداث این پروژه چشم انتظار اختصاص زمین می‌باشد.
احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی آستارا چشم انتظار اختصاص زمین
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ فرهاد دلق‌پوش، در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آستارا ظرفیتی به اندازه یک کشور دارد.
وی با بیان اینکه وجود گمرک زمینی، منطقه ویژه اقتصادی بندر و راه آهن سبب شده است تا این منطقه به دروازه طلایی ورود و خروج اروپا مشهور شود، ادامه داد: این شهر کوچک است ولی امکانات موجود در آن می طلبد تا همه زیرساخت‌ها به شکل شایسته ایجاد و تقویت شود.
وی با تأکید بر اینکه آستارا نیازمند طراحی جدید با الگوهای پیش رفته است، افزود: الگو برداری از بنادر مهم جهان برای ارتقاء کیفیت زیرساخت های این شهر از الزامات است.
دلق‌پوش ، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موقعیت های ملی و بین المللی آستارا، خاطرنشان کرد: این شهر در مسیر ترانزیت بین المللی و نوستراک قرار دارد و تغییرات ایجاد شده در آن در اقتصاد کشور تحول ایجاد می کند. 
وی با بیان اینکه 85 درصد کل صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه آستارا انجام می‌شود، تصریح کرد: صادرات 700 میلیون دلاری کالا در سال جاری برای این شهرستان هدف گذاری شده است که باید به آن برسیم.
وی با تأکید بر اینکه پروانه پایانه صادرات محصولات کشاورزی آستارا در سال 1398 صادر شده است، یادآور شد: متأسفانه ایجاد این پایانه چشم انتظار اختصاص دو هکتار زمین است که تاکنون محقق نشده است.
رئیس سازمان صمت گیلان در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه باید حاشیه ها را کنار بگذاریم و شهرستان و استان را در مسیر توسعه هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: بخش اعظم ایجاد زیرساخت ها باید از منابع محقق شود و بخش دیگر نیز در گرو بکارگیری امکانات استانی و شهرستانی است.
وی در پایان با اشاره به معضل فاضلاب این شهرستان، توضیح داد: آب، مهمترین بحران جامعه امروز جهانی است و اگر فکری اساسی برای رفع این چالش در شهرستان نکنیم به طور یقین با مشکل مواجه خواهیم شد.
دلق‌پوش با اشاره به اینکه از یک دهه گذشته مجوزهای مرتبط با احداث دو سد چلوند و ملاهادی در این شهرستان نیز صادر شده است، افزود: به دلایل نامعلوم عملیات احداث این دو پروژه مهم تا به امروز به طول کشیده است.
وی اضافه کرد: فاضلاب و تأمین آب آستارا در حال حاضر به یک ذغدغه تبدیل شده است و به دلیل اینکه با سلامتی و زندگی مردم سر و کار دارد باید به شکل کامل مرتفع شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.5arct1azubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما