plusresetminus
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار است تمهیداتی اندیشیده شود که شرکت‌های ایرانی هم در بازسازی قره‌باغ مشارکت داشته باشند.
آخرین وضعیت صادرات ایران به آذربایجان/حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره‌باغ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، بهروز پورسلیمان درباره آخرین  وضعیت مبادلات تجاری ایران با کشور آذربایجان به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه روابط ما با کشور آذربایجان به قوت خود باقی است و هر روز هم بهتر می‌شود. از زمان شروع بیماری حاد کرونا هم هیچ توقفی در مناسبات تجاری بین دو کشور بوجود نیامد و اخیرا هم روابط ما با این کشور در حال افزایش است.این مناسبات روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر هیچ گونه مشکل صادراتی به کشور آذربایجان نداریم.
وی درباره سفر علی علیزاده، سفیر کشور آذربایجان، افزود: در این سفر، سفیر جمهوری آذربایجان با امام جمعه، استاندار اردبیل و اعضای اتاق بازرگانی برای ایجاد راهکارهای توسعه روابط و مناسبات بین دو کشور دیدارهایی خواهد داشت. این سفر به دعوت مسئولان استانی اتاق ایران اتفاق خواهد افتاد و بیشتر به صورت توسعه روابط سیاسی است نه اقتصادی.
عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: ما هیچ مشکلی در رابطه با صادرات به کشور آذربایجان نداشته و نداریم و حتی به طور مقطعی هم در دوران کرونا، پسا کرونا و  بحران قره باغ، ایران مشکلی برای مراودات اقتصادی و تجاری با آذربایجان نداشته است.
وی افزود: همچنین قرار است تمهیداتی انجام شود که شرکت‌های ایرانی هم در بازسازی قره‌باغ مشارکت داشته باشند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل درباره آخرین وضعیت صادرات ما به کشور آذربایجان با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه خاطرنشان کرد: صادرات ما به آذربایجان طبق روال گذشته ادامه دارد، البته تاخیری در صادرات ما به آذربایجان در ابتدای جنگ روسیه با اوکراین بوجود آمد که به دلیل کاهش ارزش روبل روسیه بود و اخیرا با افزایش قیمت‌ها این مساله دوباره به توازن رسیده است.
وی افزود: اکنون ما هر روز قریب 150 ماشین صادراتی از بندر آستارا به روسیه داریم که در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین به 30 ، 40 ماشین کاهش یافته بود و در حال حاضر در حال جبران و افزایش و رسیدن به سطح مبادلات قبلی هستیم.
 پورسلیمان درباره نوع محصولات صادراتی به کشور آذربایجان گفت: بیشترین محصولات صادراتی ما شامل میوه، صیفی‌جات و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، کاشی و سرامیک، شیشه، مصالح ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی و غیره از اقلامی است که همیشه از استان اردبیل به کشور آذربایجان صادر می‌شود.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل در پایان تاکید کرد: ما همیشه با کشور آذربایجان دوست و برادر بوده‌ایم و مشترکات فرهنگی و مرز 370 کیلومتری مشترک با این کشور داریم. در چشم انداز آینده نیز مناسبات ما با این کشور بهتر از قبل خواهد شد و خوشبختانه هیچ‌گاه مبادلات تجاری با این کشور در مقاطع مختلف قطع نشده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.78wbjh8ow9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما