plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

کشف ذخایر جدید طلا در غرب ایران

در آستانه پایان عملیات طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان کردستان که از خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده بود، ذخایر قابل توجهی از آهن، طلا و مس در این استان شناسایی شده است.
کشف ذخایر جدید طلا در غرب ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف قابل توجهی از ذخایر طلا، آهن و مس در استان کردستان خبر داد.
طبق اعلام وزارت صمت، در آستانه پایان عملیات طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان کردستان که از خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده بود، ذخایر قابل توجهی از آهن، طلا و مس در این استان شناسایی شده است.
علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مورد جزئیات این طرح، گفت: اجرای طرح تحول در استان کردستان در قالب ۷۵ پروژه زمین‌شناسی و اکتشافی به وسعت پیمایش ۴۷ هزار کیلومتر مربع بوده است. همچنین ۲۲ هزار کیلومترخطی برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان معدنی صورت گرفت که با توجه به حجم عملیات، میزان حضور متخصصان و زمان اجرای پروژه در کشور کم‌سابقه بوده است.
او افزود: در حوزه اکتشافات ژئوشیمیایی به ۱۷۴ حوزه امیدبخش درجه اول و در حوزه اکتشاف ذخایر پنهان معدنی به روش ژئوفیزیک هوایی به ۱۶ منطقه امیدبخش معدنی دست پیدا کرده‌ایم که نیازمند تکمیل عملیات اکتشاف است و امید می‌رود طی زمان کوتاهی به ذخیره قابل توجه و معدن برسد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.ra3ct1auqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما