plusresetminus
گزارش میدانی از مشاوران املاک شهر تهران اجاره دلاری ایرانیان به یکدیگر را تایید می‌کند.
ماجرای اجاره دلاری خانه در تهران/مستاجران لاکچری ماهانه چند دلار می‌پردازند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، در یک نمونه آپارتمان ۲۲۰ متری در خیابان فرشته که دارای سالن اجتماعات، لابی، انبار و پارکینگ، استخر، سونا و جکوزی است با هزینه یک میلیارد تومان ودیعه و ماهانه هزار دلار اجاره داده شده است. صاحبخانه مقیم آمریکا است و مستاجر معتقد است که موجر خانه را منصفانه اجاره داده و بیش از این هم می‌توانست دریافت کند.
اجاره دلاری خانه در مناطق شمالی تهران دیگر به امر رایجی تبدیل شده و مستاجرانی لاکچری در تهران، ماهانه هزار و یا دو هزار دلار اجاره پرداخت می‌کنند.
اجاره دلاری خانه در مناطق شمالی تهران به ویژه منطقه یک دیگر موضوع جدیدی نیست و چندین سال است که رواج پیدا کرده است، سال‌های قبل این روند مختص غیر ایرانیانی بود که از خارج از کشور به ایران آمده و ملک اجاره می‌کردند، اما این روز‌ها تعداد صاحبان املاکی که از ایرانی‌ها اجاره را به دلار درخواست و دریافت می‌کنند و مستاجرانی که این موضوع را می‌پذیرند، افزایش پیدا کرده است.
در این بین بیشتر صاحب‌خانه‌هایی که ایرانیان خارج از کشور هستند که به دلار و یا یورو اجاره دریافت می‌کنند که به نظرمی‌رسد دلیل این موضوع افت ارزش پول ایران و همچنین گذران زندگی با دلار در خارج از ایران باشد.
در یک نمونه آپارتمان ۲۲۰ متری در خیابان فرشته که دارای سالن اجتماعات، لابی، انبار و پارکینگ، استخر، سونا و جکوزی است با هزینه یک میلیارد تومان ودیعه و ماهانه هزار دلار اجاره داده شده است. صاحبخانه مقیم آمریکا است و مستاجر معتقد است که موجر خانه را منصفانه اجاره داده و بیش از این هم می‌توانست دریافت کند.
مورد بعدی هم واحد ۳۰۰ متری لوکس در زعفرانیه است که مستاجر ماهانه ۲ هزار دلار و به عبارتی ۱۰۰ میلیون تومان اجاره می‌پردازد.
اتحادیه مشاوران املاک تهران هرچند این روند را تایید می‌کند؛ اما ثبت رسمی آن را ممکن نمی‌داند.
داود بیگی‌نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در این‌باره گفته است که «امکان دارد توافقی خارج از توافقی که در مشاوران املاک ثبت می‌شود، بین مالک و مستاجر صورت بگیرد، ولی این موضوع را نمی‌توانیم به کل مالکان تسری دهیم. این توافق بین مالک و مستاجر است.»
وی همچنین گفته است که «مشاوران املاک فقط توافقات ریالی افراد را می‌توانند ثبت کنند؛ چراکه با توجه به ماده ۱۸ قانون جهش تولید، افرادی که به دفاتر املاک مراجعه می‌کنند، موظف هستند کدرهگیری قرارداد خود را از سامانه تهیه کنند. مبلغی که در این سامانه است، توسط مشاوران املاک قابل تغییر نیست که برای مثال، ریال را به دلار تبدیل کند.»
گزارش میدانی از مشاوران املاک شهر تهران اجاره دلاری ایرانیان به یکدیگر را تایید می‌کند. در همین رابطه یکی از مشاوران املاک گفت: به دلیل این که دیپلمات‌ها و تجار کم به ایران می‌آیند و گردشگری هم رونق ندارد و توریست نیست، بستر و زیرساخت‌های اجاره دلاری در کشور به راحتی فراهم نیست و به تبع آن دست ما هم باز نیست، این کار یک مقدار سخت است، اما انجام می‌شود.
این مشاور املاک در مورد میزان دریافت حق کمیسیون گفت که کمیسیون ۱۵ روز اجاره است و فرقی ندارد که این مبلغ به دلار یا ریال پرداخت شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.abwurhbz8iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما