plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
ظرف 5 ماهه نخست سال جاری:

صادرات بیش از 30 هزار تُن کالا از گمرک آستارا

حجم صادرات کالا ظرف 5 ماهه نخست سال جاری، از گمرک آستارا بیش از 30 هزار تُن اعلام شد.
صادرات بیش از 30 هزار تُن کالا از گمرک آستارا
به گزارش عصر گمرک، «کریم رسولی»، مدیرکل گمرک آستارا از صادرات 336 هزار تُن کالا در 5 ماهه نخست امسال از مرزهای زمینی، آبی و ریلی شهرستان «آستارا» به خارج از کشور خبر داد.
 
 
مدیرکل گمرک آستارا، ارزش اقتصادی کالاهای صادر شده از مرزهای آستارا را 201 میلیون و 718 هزار دلار و رشد ارزش اقتصادی آن را 13 درصد اعلام کرد.
 
رسولی در این باره توضیح داد: «از آغاز سال 1400 تا اول شهریور ماه جاری، 92 هزار تُن کالا به ارزش اقتصادی 45 میلیون و 449 هزار دلار از مرزهای آستارا به کشور وارد شده است».
 
وی گفت: «میزان واردات 5 ماهه نخست سال جاری از مرزهای آستارا نسبت به مدت مشابه در سال قبل از حیث ارزش اقتصادی 47 درصد کاهش داشته است».
 
مدیرکل گمرک آستارا میزان ترانزیت خارجی در 5 ماهه نخست سال جاری را نیز 92 هزار تُن کالا به ارزش 417 میلیون و 962 هزار دلار اعلام کرد.
 
به گفته ی وی این مقدار ترانزیت کالا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 251 درصد و از نظر ارزش اقتصادی 246 درصد رشد را نشان می دهد.
 
رسولی با بیان اینکه ترانزیت کالاها یکی از سیاست های کشورها برای ارز آوری است، تأکید کرد: «لازمه رونق ترانزیت، تامین زیرساخت و راه است که با تکمیل شدن کریدور ریلی شمال – جنوب، میزان ترانریت از گمرک آستارا 20 تا 30 برابر مقدار کنونی افزایش خواهد یافت».
 
وی تصریح کرد: «گمرک آستارا از لحاظ فعالیت در سه حوزه زمینی، دریایی و ریلی، در کشور منحصر به فرد است».
 
رسولی در ادامه خاطر نشان کرد: «با توجه به راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا طی روزهای گذشته، انتظار می رود، این مرز آینده ای به مراتب درخشان تر از امروز پیش رو  داشته باشد».
 
شهرستان مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در حاشیه دریای خزر، در غربی ترین نقطه استان گیلان قرار دارد و دارای مرزهای مشترک با جمهوری آذربایجان است و از مبادی مهم صادرات، واردات و ترانزیت خارجی کشور محسوب می شود.
 
https://asrgomrok.ir/vdci.razct1arrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما