plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود

عباسی، رئیس شورای ملی زیتون وضعیت تولید زیتون در استان زنجان را مطلوب اعلام کرد و گفت: باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود.
باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود
به گزارش عصرگمرک، امسال تولید زیتون نسبت به سال گذشته خوب بوده و امیدواریم طی سالهای آینده با افزایش بارندگی شاهد افزایش تولید زیتون در طارم باشیم. 
وی با بیان اینکه میزان تولید زیتون استان زنجان به حدود ۴۰ هزار تن می‌رسد،اظهار کرد: اگر باغات شیبدار طارم به مرحله باردهی برسند ۱۵ هزار تن به میزان تولید زیتون استان اضافه خواهد شد.
رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۲ واحد سنتی تولید زیتون در استان زنجان درحال فعالیت است ،گفت: خوشبختانه کیفیت زیتون تولیدی در شهرستان طارم بسیار عالی است. 
عباسی به کمبود آب و تاثیر آن بر باغات زیتون اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مصرف آب در طارم مدیریت نشود باغات زیتون دچار کمبود آب خواهند شد. 
وی افزود: مدیریت بازار زیتون توسط دلالان باعث شده زیتون از کشاورزان با قیمت پایین خریداری شده و با قیمت بالایی به مردم عرضه شود کشاورزان متضرر شده و از طرفی مردم هم در خرید دچار مشکل می شوند و در این میان یکی از تکالیف بخش دولتی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است. 
رئیس شورای ملی زیتون تصریح کرد: باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود  چرا که واردات کنسرو زیتون باعث متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی می‌شود.
https://asrgomrok.ir/vdch.-nzt23nz6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما