کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود

3 شهريور 1400 ساعت 9:37

عباسی، رئیس شورای ملی زیتون وضعیت تولید زیتون در استان زنجان را مطلوب اعلام کرد و گفت: باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود.


به گزارش عصرگمرک، امسال تولید زیتون نسبت به سال گذشته خوب بوده و امیدواریم طی سالهای آینده با افزایش بارندگی شاهد افزایش تولید زیتون در طارم باشیم. 
وی با بیان اینکه میزان تولید زیتون استان زنجان به حدود ۴۰ هزار تن می‌رسد،اظهار کرد: اگر باغات شیبدار طارم به مرحله باردهی برسند ۱۵ هزار تن به میزان تولید زیتون استان اضافه خواهد شد.
رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۲ واحد سنتی تولید زیتون در استان زنجان درحال فعالیت است ،گفت: خوشبختانه کیفیت زیتون تولیدی در شهرستان طارم بسیار عالی است. 
عباسی به کمبود آب و تاثیر آن بر باغات زیتون اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مصرف آب در طارم مدیریت نشود باغات زیتون دچار کمبود آب خواهند شد. 
وی افزود: مدیریت بازار زیتون توسط دلالان باعث شده زیتون از کشاورزان با قیمت پایین خریداری شده و با قیمت بالایی به مردم عرضه شود کشاورزان متضرر شده و از طرفی مردم هم در خرید دچار مشکل می شوند و در این میان یکی از تکالیف بخش دولتی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است. 
رئیس شورای ملی زیتون تصریح کرد: باید جلوی واردات کنسرو زیتون به داخل کشور گرفته شود  چرا که واردات کنسرو زیتون باعث متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی می‌شود.


کد مطلب: 1168

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/1168/باید-جلوی-واردات-کنسرو-زیتون-داخل-کشور-گرفته-شود

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir