plusresetminus
رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه با بیان جزئیات بیمه زائران اربعین گفت: تاکنون 2.4 میلیون زائر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
جزئیات بیمه زائران اربعین / 2.4 میلیون زائر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی‌اکبر ترکاشوند در مورد جزئیات پوشش بیمه‌ای زائران اربعین اظهار داشت: مبلغ حق بیمه‌ای که زائران اربعین امسال می‌پردازند، دقیقاً به اندازه همان مبلغ سال 98 قبل از کرونا است، البته رقم پرداختی بیمه در سال‌های 99 و 1400 به دلیل کم بودن تعداد زائران متفاوت بود.
وی افزود: امسال گرچه حق بیمه زائران اربعین مثل سال 98 است، اما میزان تعهدات بیمه افزایش پیدا کرده است. برای پوشش خدمات فوت عادی از 40 میلیون تومان با 25 درصد افزایش به 50 میلیون تومان افزایش یافته، در مورد فوت ناشی از حادثه از 240 میلیون تومان با 25 درصد افزایش به 300 میلیون تومان افزایش یافته، همچنین پرداخت خسارت برای نقص عضو از 240 میلیون تومان به 300 میلیون تومان افزایش یافته است.
به گفته ترکاشوند، در مورد پوشش خدمات درمان جراحی و بستری از 27 میلیون تومان با 82 درصد افزایش به 50 میلیون تومان افزایش یافته است، درمان سرپایی از 2.7 میلیون تومان به 5 میلیون تومان با 82 درصد رشد افزایش یافته است، اما حق بیمه پرداختی زائران در سال 1401 همانند سال 1398 است و این به دستور رئیس جمهور و مقامات حاکمیتی بوده است که بیمه زائران اربعین ارزان و تسهیل شود.
رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه گفت: اگر قرار بود حق بیمه واقعی از زائران اربعین گرفته شود، باید هر نفر 35 هزار تومان پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر با ثبت‌نام در سامانه سماح فقط 18 هزار تومان می‌پردازند و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: برای زائرانی که بخواهند مازاد بر این تعهد بیمه‌ای خدمات بیمه‌ای دریافت کنند و به اندازه دیه یک نفر دریافت کنند، به صورت اختیاری دو شرکت بیمه‌ای تجارت نو و دانا در نظر گرفته شدند که می‌توانند الباقی تعهدات بیمه را خریداری کنند که در برخی از خدمات بیمه‌ای تا صددرصد افزایش تعهد پیش‌بینی شده است. به عنوان مثال برای پوشش فوت ناشی از حادثه تا 600 میلیون تومان برای جبران خسارت نقص عضو 550 میلیون تومان است. البته حق بیمه اختیاری این افراد نیز در توافق با شرکت بیمه‌ای 40 تا 50 هزار تومان افزایش می‌یابد و این خدمت جدیدی است که امسال برای پوشش بیمه‌ای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.
وی افزود: علاوه بر پوشش زائران امسال موکب‌های اربعین هم تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و بیمه مسئولیت قرار می‌گیرند، همچنین خودروهای ایرانی که از مرز خارج می‌شوند و در عراق تردد می‌کنند، چون در تعهد بیمه شخص ثالث در داخل مرز هستند، اما اگر این خودروها مبلغ بیشتری بپردازند، می‌توانند بیمه شخص ثالث خارج از کشور هم داشته باشند و تحت پوشش قرار گیرند. حتی در مورد خودروهای هلال‌احمر نیز می‌توانند چنین خدماتی از شرکت‌های بیمه دریافت کنند.
رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه اظهار داشت: امسال شرکت بیمه سامان که طرف قرارداد سازمان حج و زیارت است و سازمان حج به عنوان بیمه‌گذار به نیابت از زائران اربعین عمل می‌کند، بیمه مرکزی بر خدمات بیمه سامان نظارت می‌کند و در خارج از مرز ایران یعنی در عراق هم بر آن نظارت می‌کند.
ترکاشوند گفت: یک خدمت جدید برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است که زائرانی که از زیارت اربعین برمی‌گردند اگر تا سه روز بعد از برگشت تست کرونای آنها مثبت شد آن هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. علاوه بر این امسال تعداد 400 نفر راهنمای زائر در عراق مشغول خدمت به زائران امام حسین (ع) هستند و اگر کسی از زائران در مسیر دچار بیماری و یا مشکل شد توسط راهنمای زائران به بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند.
وی افزود: یک گروه از طرف بیمه مرکزی به عراق اعزام می‌شوند و در مورد اینکه بیمارستان‌های عراق طرف قرارداد شرکت بیمه سامان هستند نظارت می‌کنند. 
رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه به زائران اربعین توصیه کرد: حتماً خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند چون در بیمارستان‌های عراق اگر بیمه نداشته باشید ورودی هر بیمارستان 100 دلار است که ممکن است خارج از توان زائران باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم زائران حتماً در  سامانه سماح ثبت‌نام کرده و پوشش بیمه اربعین را خریداری کنند.
ترکاشوند در مورد زائران اربعین از بیمه گفت: در سال 98 تعداد 3 میلیون زائر برای بیمه ثبت‌نام کردند. امسال 2.4 میلیون نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. البته کسانی که در مرز حضور دارند و هنوز در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند از آنها اقدام کنند و سامانه برای آنها پیامک ثبت‌نام ارسال می‌کند.
وی افزود: شرکت بیمه سامان قرار است یک اپلیکشن داشته باشد، به دارندگان بیمه اطلاع‌رسانی کند که کدام بیمارستان‌های عراق طرف قرارداد هستند.
رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه گفت: در سال 98 که بیمه ایران طرف قرارداد بود، مبلغ دریافتی از زائران با مبلغ هزینه‌های شرکت بیمه سر به سر شد امسال هم براساس مصوبات ستاد اربعین مقرر شده است، اگر شرکت بیمه سامان از محل بیمه اربعین سودی حاصل کند، باید آن را به ستاد اربعین برگرداند که صرف افزایش امور رفاهی زائران شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.n8ebjh8ww9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما