plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر :

کشتی کروز برای قطر نداریم/سوخت یارانه‌ای ندهند سفر هوایی به قطر می‌صرفد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: اصلا در کشورمان کشتی کروز نداریم. بلکه دو فروند شبه کروز موجود است که این چند فروند شبه کروز را یک سرمایه‌گذار حدود ۴ سال پیش وارد کشور کرد و از آنجایی که این کشتی ‌ها چند سال غیرفعال بودند در حال حاضر در حال آماده‌سازی برای رعایت استانداردهای مورد نظر هستند.
کشتی کروز برای قطر نداریم/سوخت یارانه‌ای ندهند سفر هوایی به قطر می‌صرفد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، حسین عباس‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره تامین شناورهای مسافری برای ایام جام جهانی در خط بوشهر-قطر اظهار داشت: چند فروند شناور کاتاماران آماده برای برقراری این خط و جابه جایی مسافران هستند و تا یک ماه دیگر خط مسافری بوشهر -قطر با این کاتارامان راه اندازی می‌شود.
وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره استفاده از کشتی‌های کروز و فعالسازی کشتی‌های کروز در این خط تاکید کرد: اصلا در کشورمان کشتی کروز نداریم. بلکه دو فروند شبه کروز موجود است که این چند فروند شبه کروز را یک سرمایه‌گذار حدود ۴ سال پیش وارد کشور کرد و از آنجایی که این کشتی ‌ها چند سال غیرفعال بودند در حال حاضر در حال آماده‌سازی برای رعایت استانداردهای مورد نظر هستند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: بدون در نظر گرفتن موضوع جام جهانی تا یک ماه اینده این خط مسافری راه اندازی خواهد شد.
عباس نژاد با اشاره به تاخیر در ارایه سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری اظهار داشت: علی ‌رغم قول‌هایی که داده بودند هنوز سوخت یارانه ای به سماورهای مسافری تعلق نگرفته است این درحالی است که قرار بود به شناورهای خط‌های بین المللی که مبدا و مقصد آن ایران باشد سوخت یارانه‍ای تعلق بگیرد و با این فرمول که ٨٠ درصد از سوخت یارانه‌ای و ٢٠ درصد با نرخ بازار بانکرینگ حساب شود.
وی در پاسخ به سوال ایلنا با تعلق سوخت یارانه‌ای هزینه‌ها و استقبال از سفرهای دریایی چقدر تغییر خواهد کرد، گفت: با سوخت یارانه‌ای نرخ سوخت از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان کاهش پیدا می‌کند و در نرخ بلیت‌های شناورهای مسافری بسیار تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: تا به امروز یکی از دلایلی که از سفرهای دریایی استقبال نمی‌شد قیمت بالای بلیت به دلیل بالا بودن نرخ سوخت بود به طوریکه سفر هوایی نسبت به سفر دریایی می‌صرفید و برای علاقه مندان و متقاضیان صرفه اقتصادی داشت. در حال حاضر ۴۵ درصد هزینه های بلیت یک شناور به سوخت برمی‌گردد.
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر ادامه داد: با همکاری وزارت گردشگری در حال تدوین دستورالعمل‌های تعیین سوخت یارانه‌ای هستیم و به زودی به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.inxt23nm-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما