plusresetminus
کاردار سرکنسولگری ایران و رئیس اتاق بازرگانی حلب، بر تاسیس بانک مشترک تجاری یا استقرار بانک ایرانی در حلب برای توسعه صادرات و تسهیل در تبادلات تجاری، تاکید کردند.
پیشنهاد استقرار بانک ایرانی در حلب برای توسعه صادرات و تسهیل مبادلات تجاری ایران-‌سوریه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، عبدالله رجبعلی‌نژاد، کاردار سرکنسولگری ایران در حلب، در دیدار با عامر حموی، رئیس اتاق بازرگانی حلب، راه های ارتقای روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به ویژه بهره مندی از تخصص و فناوری‌های ایرانی در زمینه ساخت ماشین آلات سنگین و کشاورزی، سیمان، تجهیزات و مواد برای بازسازی و انرژی‌های نوین را بررسی کرد.
در این دیدار که سید مرتضی میریان از بخش اقتصادی سرکنسولگری ایران در حلب و مسئولان بخش های مختلف اتاق بازرگانی حلب نیز حضور داشتند، بر بهره مندی از ظرفیت های ویژه استانی به صورت دوجانبه و با تکیه بر شرکت های کوچک و متوسط، تاکید شد.
حموی در این دیدار بر اهمیت و گسترش روابط نزدیک بین دو کشور به ویژه روابط اقتصادی و تجاری در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: گسترش این روابط  بازرگانان سوری و ایرانی را به هم پیوند می دهد.
وب از حمایت ایران از سوریه، در جنگ این کشور علیه تروریسم تمجید کرد. 
رجبعلی نژاد نیز در این دیدار روابط خوب دو کشور  را ستود و آن را مهمتر و بزرگتر از روابطی دانست که بر اساس مفهوم سود و زیان حاکم است.
وی بر تلاش طرف ایرانی برای گسترش و تقویت این روابط در همه زمینه ها تاکید کرد و برای در اختیار قرار دادن تجربیات ایران به سوریه، چنانکه مقامات عالیرتبه دو کشور ارداه کرده اند، اعلام آمادگی کرد.
طرفین در این دیدار بر تاسیس بانک مشترک تجاری یا استقرار بانک ایرانی در حلب برای توسعه صادرات و تسهیل در تبادلات تجاری، تاکید داشتند.
اتاق تجارت حلب، با وجود تجار توانمند با قدمت ۱۳۷ ساله، نقش مهمی در تجارت و هم افزایی بخش تجاری با صنعت ملی جمهوری عربی سوریه و منطقه دارد.
همچنین وجود شهرک صنعتی «شیخ نجار» با وسعت ۴۲۰۰ هکتار و مناطق صنعتی کوچکتر در شهر حلب، موقعیت های ارزشمندی را برای همکاری های اقتصادی به وجود آورده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.xq1a2bq00la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما