plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

هوش مصنوعی چگونه صنعت بیمه را متحول می کند؟

کارشناس صنعت بیمه، براین باور است با توجه به اینکه کسب‌وکار بیمه همیشه از اعداد استفاده می‌کند ظهور هوش مصنوعی باعث شده تا تجزیه و تحلیل دقیق‌تر توسط ماشین‌ها انجام شود.
هوش مصنوعی چگونه صنعت بیمه را متحول می کند؟
‌به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ از جمله صنایعی که با ورود فناوریهای نوظهور همچون هوش مصنوعی متحول شده، صنعت بیمه است به طوری که باعث شده بر دقت کارایی این صنعت بیفزاید. این درحالی است که به گفته برد امری کارشناس صنعت بیمه، با توجه به اینکه کسب‌وکار بیمه همیشه از اعداد استفاده می‌کند ظهور هوش مصنوعی به این معنی است که تجزیه و تحلیل دقیق‌تر توسط ماشین‌ها انجام می‌شود و مزیتی برای پذیرندگان ایجاد می‌کند.
در همین راستا بازار گفتگویی با برد امری کارشناس صنعت بیمه انجام داده که در ادامه آمده است.
برد امری، ۲۰ سال تجربه در حوزه بیمه با پوشش ۱۴ بازار در آسیا را داراست درحالی که برای شرکتهای Prudencial، Metlife، Chartis، Wilis، Discovery و Aia کار کرده و در هنگ کنگ، ویتنام و در ظرفیت منطقه ای که ۱۲ بازار را پوشش می دهد، سمت های اجرایی داشته است.
همچنین مدل های توزیع چند کانالی را در سراسر آسیا اجرا کرده که شامل شرکای خرده فروشی می شود. مثل خرده فروشی pricerite (هنگ کنگ)؛ همینطور برنامه حیاتی (برنامه وفاداری مبتنی بر سلامتی) را در سراسر آسیا برای AIA (شرکت چندملیتی بیمه) راه اندازی کرد و با اکثر بیمه گران بزرگ جهانی در آسیا رابطه دارد. 
تأثیر فناوری های نوظهور بر صنعت بیمه چیست؟
اکنون فناوری آنقدر گسترده است و جنبه های زیادی دارد که بر بسیاری از حوزه های بیمه تأثیر می گذارد. اگر به استارت‌آپ‌های فناوری بیمه نگاه کنید، بسیاری از موفق‌ترین‌ها در بخش‌های مدیریتی هستند و عمدتاً به دلیل تأثیر کمتری بر کانال‌های توزیع موجود دارند- در بازارها همچنان به عنوان نمایندگان و یا کارگزاران در حال فعالیت هستند.
از طرفی کسب‌وکار بیمه همیشه از اعداد استفاده می‌کند و با اینکه فعالان بیمه در مدل‌سازی آن‌ها بسیار ماهر هستند، اما ظهور هوش مصنوعی به این معنی است که تجزیه و تحلیل دقیق‌تر توسط ماشین‌ها انجام می‌شود و من معتقدم که مزیتی برای پذیرندگان اولیه ایجاد می‌کند.
همچنین ترکیب هوش مصنوعی با نقاط داده اضافی مانند تله ماتیک ( ابرازهایی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات) در خودروها نیز به بینش های جدیدی اجازه می دهد.
ظهور علم رفتاری همچنین به شرکت‌هایی مانند Discovery آفریقای جنوبی اجازه می‌دهد تا مدل‌های ارزش مشترک را توسعه دهند، که در آن مشتریان و جامعه سود می‌برند چراکه مشتریان حق بیمه کمتری پرداخت و از طرفی سایر مزایا دریافت می‌کنند.
منطقه ای که به اعتقاد من هنوز بیشترین جا برای تغییر را دارد، روش توزیع است. دور شدن از کانال‌های سنتی برای بازیکنان موجود بسیار تحول گرایانه خواهد بود و احتمالاً نیاز به استارت‌آپ‌هایی مانند Lemonade مستقر در ایالات متحده دارد تا لحظه‌ای را ایجاد کنند، که در نهایت باعث تغییر خواهد شد. 
فناوری بیمه چه تاثیری در بهبود رفاه مردم و اقتصاد دارد؟
همانطور که در بالا ذکر شد، مدل‌های ارزش مشترک جدید به مشتریان اجازه می‌دهند تا از ریسک کمتری بهره ببرند و همچنین به نفع جامعه به‌ عنوان یک کل باشند. به عنوان مثال، اگر بتوانیم مردم را به رانندگی ایمن تر وادار کنیم، شاهد تصادفات جاده ای و تلفات کمتری خواهیم بود. هر مرگ و میر یک خانواده و به طور بالقوه یک جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین حتی کاهش یک مورد قابل تحسین است.
به طور مشابه، برنامه‌های سلامتی که مشتریان را تشویق می‌کنند تا زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشند، به بهبود طول عمر و کیفیت زندگی در دوران پیری کمک می‌کنند. این مساله به وضوح از نظر مطالبات برای شرکت بیمه سودمند است، همینطور برای جامعه نیز مفید است زیرا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند در مراقبت از کودکان کمک کنند و به روش های سالم دیگری به جامعه کمک کنند.
بهبود کانال‌های توزیع باید نفوذ بیشتری داشته باشد - برای مثال تعبیه بیمه با خرید، هزینه را مقرون به صرفه می‌کند و از بخش بیشتری از جمعیت به عنوان یک کل محافظت می‌کند. به طور مشابه، یافتن راه‌های جدید برای آموزش مشتریان در مورد مزایای بیمه باید دسترسی بیشتری داشته باشد. 
چالش های استفاده از فناوری بیمه در کشورها چیست؟ راه حل چیست؟
بازارهای توسعه یافته و در حال توسعه با اجرای فناوری های جدید رویکردهای متفاوتی دارند. برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه، مقرون به صرفه بودن حق بیمه یکی از بزرگترین مسائل است، بنابراین یافتن راه‌هایی برای ارائه راه‌ حل‌ های کم‌هزینه و همچنین آموزش مشتریان در مورد اینکه چرا به پوشش نیاز دارند، مساله کلیدی است.
در بازارهای توسعه‌یافته اینرسی ناشی از اضافه بار وجود دارد - انواع بیمه‌ها بسیار زیاد هستند و مشتریان از آنها خسته شده‌اند. آیا برای مثال افراد می پرسند به پوشش بیمه ای بیماری، پزشکی، حادثه و یا زندگی نیاز دارم؟
در هر دو مورد استفاده هوشمندانه از داده ها برای هدف قرار دادن محصولات مناسب به مشتریان مناسب مفید خواهد بود و همچنین تغییر در طرز فکر بیمه گذاران برای ارائه راه حل های مبتنی بر مشتری به جای سوق دادن محصولات به جمعیت انبوه مفید خواهد بود.
یکی از پروژه‌هایی که من روی آن کار می‌کنم به سوپرمارکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از روابط مشتری خود استفاده کنند تا به طور خاص پیشنهادهای بیمه رایگان و کم هزینه را هدف قرار دهند.
هزینه پیاده سازی نیز در بازارهای در حال توسعه موضوعی دیگر است. صرف ۶ رقم پوشش یا بیشتر بر حسب دلار آمریکا برای توسعه سیستم های جدید ممکن است بازدارنده باشد. مدل‌های نمایندگی مقیاس‌پذیر و در عین حال برای اجرا گران‌قیمت هستند، این درحالی است که هزینه‌ها را با فروش کم و بیش افزایش می‌دهند... که به آنها مزیت بزرگی در بازارهای جدید می‌دهد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.q9xrak9nupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما