plusresetminus
در روزهای اخیر نام افرادی خارج از مجموعه پتروشیمی برای مدیریت هلدینگ خلیج فارس مطرح است که کارنامه ای متناسب با دولت مردمی ندارند که اگر این انتصاب صورت گیرد، باید فاتحه مبارزه با فساد و لابی گری در دولت مردمی را خواند.
آقای رئیسی حواستان به هلدینگ خلیج فارس هست/از انتصاب پرحاشیه پرهیز شود/متخصصان انقلابی و وفادار را ناامید نکنید
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ نزدیک به یکسال پیش بود که سید محرومان با شعار فسادزدایی، عدالت محوری و مبارزه با نفوذ، رانت و لابی گری پا به عرصه انتخابات گذاشت، شعارهای دولت مردمی و پاکدست از آنجا آویزه گوش مردم شد و امیدهایی که در دوره ریاست آقای رئیسی بر قوه قضائیه در دل مردم ایجاد شده بود، برای تحول آفرینی در دولت نیز زنده شد .
شوق و انگیزه مردم برای رای دادن به آقای رئیسی همین شعارهای عدالت محور و شکل دادن به دولت مردمی بدور از هر گونه رانت، نفوذ و لابی گری بود، اینکه در صنایع و وزارت خانه ها افراد پاکدست و متخصص سکان هدایت امورات دولتی و صنعتی و تخصصی را بدست گیرند، حداقل انتظاری است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته اند.  هنوز اندک زمانی از شکل گیری دولت مردمی نگذشته که در برخی نهادها و وزارت خانه ها در خصوص انتصاب ها و واگذاری مسئولیت های کلیدی به افراد، دوستان متخصص جهادی، ولایی و انقلابی را با ناامیدی مواجه کرده است.
بیاد دارید که انتصاب های چندماه گذشته در بدنه وزارت نفت چه حاشیه هایی ایجاد کرد، اين روزها نیز آنچه در حوزه صنعت نفت در گوش‌ها پچ پچ می‌شود، خبر از خيز بلند جريان منتسب به دولت قبل برای تصاحب هلدينگ بزرگ و اقتصادي خليج فارس است. هرچند وظیفه پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، اطلاع رسانی است اما در كمال تعجب شاهد هستيم، برخي ابن الوقت‌ها فرصت را غنيمت شمرده و با آمارسازی در کارنامه کاری خود و پرداخت هزينه‌های گزاف در اين رابطه، سعي در تحت فشار قراردادن وزير متخصص و پاكدست نفت برای صدور احكام بزرگ مديرعاملی در هلدينگ خليج فارس دارند. 
در خبرها خوانده‌ایم، مدیری که نامش با  « شورش های کارگری، انتصاب مدیران غیر تخصصی، تخلفات و فسادهای مالی در شرکت های زیر مجموعه، بازداشت مدیرعامل های زیر مجموعه، انتصاب مدیران و هیات مدیره های سفارشی از جمله فامیل های سببی و دامادها» ، عجین شده جزو گزینه های اصلی مدیریت سودده ترین هلدینگ کشور یعنی هلدینگ خلیج فارس است.
این در حالی است که با نگاهی به تاریخ 58 ساله  صنعت پتروشیمی ایران، لیستی از مدیران  نامی و کاردان به چشم‌مان می‌خورد که حتی نامشان هم برای ریاست و مدیریت بر هلدینگ های بزرگ می تواند بهره وری، تخصص گرایی و سودآفرینی را ارتقاء دهد. حال اگر بر چنین جایگاهی تکیه زنند و خلعت مدیریت و صدارت بر قامت‌شان کنند، قطعا می توانند در عبور دولت از بحران هایی مانند تحریم و ارزآفرینی موثر واقع شوند.
 در اين ميان، برخی افرادی که نامشان برای مدیریت عامل هلدینگ خلیج فارس مطرح است،  نشست‌های زيادي برگزار شده، سفره هاي رنگين شام و ناهارهاي زيادي پهن کرده اند تا بگویند، قله قاف در دولت مردمی، گرفتن مناصب آینده بدست جریاني است كه تا ديروز در دولت روحاني مسئوليت داشته‌اند، اما با روي كارآمدن آقاي رئيسي خود را گزينه مسئولیت‌هایی چون هلدینگ خلیج فارس و صنایع ملی پتروشیمی مي‌دانند.
 هر چند پیش از این توسط برخي رسانه‌ها، نام‌های ‌آشنايي همچون «محمدرضا محسنی» و «سیدرحیم شریف موسوی» بعنوان گزینه‌های اصلی هلدينگ خليج فارس مطرح شد، اما  شنیدهای خبرنگار عصر گمرک در روزهای اخیر از نزدیک شدن افرادی همچون «مجید محسنی مجد» بعنوان گزینه های جدی مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس مطرح است،  برخی از بدنه هلدینگ خلیج فارس و در لباس مدیر عامل پتروشیمی ها هستند و برخی دیگر نیز هیچ کارنامه ای در صنعت پتروشیمی ندارند و اگر بر هلدینگ خلیج فارس جلوس کنند، باید فاتحه مبارزه با فساد و لابی گری و عدالت محوری در دولت مردمی را خواند.
همگان می دانیم در روزگاری که سرزمین‌ایران با دشوارترین موقعیت تاریخی خود در گذرگاه صعب کوهستانی روبرو است و برای گذر از مخاطرات پیش روی در برخی حوزه ها که مرز خطر را رد کرده و بحران ایجاد شده است، به مردان و زنانی کارآزموده نیاز دارد تا از تکانه‌های ورشکستگی و بحران کاسته و برای خروج از بحران، اقدامی بکنند. ناگفته نماند عمل انقلابی در فقدان بینشِ آکادمیک، به توهم و در حالت بدخیمِ آن به آنارشی منجر شده، در حد خیالات اتوپیایی باقی مانده، جز اندوهِ شکست برای مسئولان و صنعت، حاصلی نخواهد داشت.
اینک پدیده معرفی «مجید محسنی مجد» به‌عنوان گزینه مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس و بی‌ارزش شمردنِ دستاوردهای نخبگان، متخصصان،صاحب نظران و دلسوزان  می‌رود تا کیان  صنعت پتروشیمی را به خطر افکند، و تنهایی و احاطه‌اش از سوی برخی سیاسیون، و نیز سرگردانی، بی تعهدی، سوء مدیریت این حوزه که حاصل ناکارامدی تفکر پیشین دولت قبل بود، را در معرض زوال و نابودی این هلدینگ  عظیم  قرار دهد.
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ برای اثبات این مدعا، کافی‌ است بازدیدی میدانی از هلدینگ خلیج فارس داشته باشیم، بی تردید صدای ناموزون ناکارآمدی را خواهیم شنید که دمار از روزگار این صعنت درآمد زا درآورده است. اگر قرار بود که با دعای خیر سید، وضعیت این هلدینگ تخصصی بسامان شود، خداوند به حکیمان و عالمان مسئولیت نمی‌بخشید که تدبیری برای بهبود وضعیت پرسنل زحمتکش بیاندیشند. با اخطار وزیر نفت ، نیز معجزه‌ای رخ نخواهد داد.
کارنامه کاری محسنی مجد را ورق بزنیم، پی می بریم که در هر مسئولیتی چند ماه بیشتر جلوس نکرده است، وقتی بی تعهدی در راس امور قرار گیرید، چنین فردی توان دادنِ وعده بیش از وجاهت قانونی‌اش را نخواهد داشت.
شالوده ذهنی متخصصان و آگاهان به امور صنعت پتروشیمی با  مطرح شدن چنین نام های شوربختانه، دشمن سازی‌های غیر ضرور و زیستن در سایه پندارهایِ ایدئولوژیکی برخی سیاسیون لابی گر که در لوای شعارهای سیدمحرومان در حال رخنه کردن هستند، هرگونه چرخش گفتمانی دولت مردمی  را برای حاکمیت حیثیتی و هزینه‌زا کرده است.
راستی با انتصاب چنین مدیرانی  به کدام سو خواهیم رفت؟.. می طلب نهادهای  نظارتی به این مهم ورود کنند.
اگر قرار باشد، مديران دولت قبل با رنگ و لعاب‌های مختلف کارنامه و مواضع خود را اصلاح و تطهير كرده و خود را مردمی، انقلابی و نزدیک به دولت نشان دهند، وظيفه رسانه‌های انقلابی روشن خواهد. 
پايگاه تخصصی و خبری تحليلی عصر گمرک رسالت خبری خود را بر اساس تعهد، تخصص و دلسوزی، اطلاع‌رسانی و روشنگری می‌داند، قبلا نيز هشدار داده شده بود كه مسئولان وزارتخانه‌های‌ كليدی‌ مراقب و مواظب افراد، گروه‌ها و باندهايی باشند كه با لابی‌گری درصدد آن هستند تا مديريت هلدينگ‌های مختلف نفت ،پتروشیمی و پالایشگاهی  را بدست گيرند.
آیت الله رئیسی همواره خود را رقیب فساد و ناکارآمدی برشمرده است، وی در هفته های اخیر نیز آب پاکی را روی دست مدیران دولت تدبیر و امید ریخت و به صراحت به وزرای خود اعلام نمود نباید از عاملان وضع موجود در دولت مردمی صاحب کرسی شوند. 
متاسفانه در برخي موارد شاهد كنار زدن جريان انقلابی و متخصص در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و همچنين برخوردهای عجيب با فعالان جريان مردمی در اين وزارتخانه هستيم و يا اينكه اگر هم پست می‌گيرند، در پست‌های رده پايين منصوب می‌شوند، اين زنگ خطری برای جريان انقلاب است كه با اميد ريشه كن كردن فساد و برخورد با مافيا وارد عمل شد و امروزه می‌بيند، در صنعت نفت همان مسير ژنرال نفتی سابق طی‌ می‌شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.unuk49nwm5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سپنتا
درود بر سایت وزین عصر گمرک
اگر موضوع رو بررسی بیشتری بفرمایید به فسادهای بزرگی دسترسی پیدا میکنید در مجموع 30تا شرکت بهشهر رو به ورشکستگی است
رشید
شماازطرف خودت باکسایی که اومدن بهت اطلاعات دروغ دادن صحبت نکن آقای محسنی اصلا توپتروشیمی ونفت ازاول بودن اطلاعات نداری بوتحقیق کن ششون خیلیم خوبه ایشون به قشرکارگرخیلی میرسه بخاطرهمین به مزاج خیلی مدیرها خوش نمیاد خبرت بدردخودت میخوره
درود بر تو مرد
کارگر ایرانی
با سلام
جناب آقای حاج مجید محسنی از مدیران شایسته این کشور هستند . یه انقلابی واقعی که چون به فکر اشتغال و تولید و ایجاد کار برای جوانان است مورد ظلم آقایون قرار میگیره. بهتر درست قضاوت کنیم..
کاملا درسته مرد بزرگ
نبهانی
سلام علیکم
این حاج اقا محسنی مجد که میگید نمیدانید چقدر انسان والا مقامی هستن و در ضمن او در پترو شیمی و نفت بودن از قبل و ایشون حامی قشر ضعیف و مردمی میباشند نمیدانید که مردم چقدر دعا گوی ایشان هستند تجدید نظر بفرمایید برای تخریب مردم ننویسید