plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

مشارکت 430 فعال بخش تعاون در طرح پایش کسب ‌و کار تابستان

عضو هیئت رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران گفت: در طرح پایش تابستان 1400، تعداد 430 فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت‌ها و در تمامی استان‌ها مشارکت داشتند.
مشارکت 430 فعال بخش تعاون در طرح پایش کسب ‌و کار تابستان
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ علی مطیع جهانی با اشاره به نتایج بیستمین دوره پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان 1400 اظهار داشت: براساس بررسی‌های آماری، استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، گلستان بهترین محیط کسب وکار را ثبت کرده‌اند.
وی افزود: براساس بررسی‌های آماری، نامناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان 1400 غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، موانع در فرآیندهای اداری و دشواری در تامین مالی از بانک‌ها بوده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران یادآور شد: طبق ماده 4 قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق‌ها موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط  کسب و کار کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند و بر این اساس، اجرای طرح پایش شاخص‌های ملی محیط کسب و کار با همکاری اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف از بهمن‌ماه سال 1395 اجرا می‌شود.
مطیع جهانی افزود: براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب ‏و کار بخش تعاون ایران در تابستان 1400 رقم شاخص ملی بخش تعاون، 5.4 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) محاسبه شد که به طور بسیار جزئی شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص «پایش بهار 1400»، 5.56 بود) بهتر شده است. در مجموع از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، همچنان وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون، مطلوب نیست.
معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران به مناسب ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار، محدودیت دسترسی به آب و محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت مناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در مدت مذکور بوده‌اند.
وی ابراز داشت: این بررسی نشان داده که خدمات بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی بدترین محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فعالیت‌های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و فعالیت‌های ساختمان بدترین محیط کسب و کار را داشته‌اند.
به گزارش ایرنا، اکنون 97 هزار تعاونی با یک میلیون و 700 هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند.
همچنین سه‌هزار و 300 شرکت تعاونی مصرف با بیش از پنج‌هزار فروشگاه در سطح کشور در گرایش‌های کارگری، کارمندی و محلی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdca.0n6k49nae5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما