plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
معاون فنی گمرک مطرح کرد؛

احتمال ترخیص 2.249 دستگاه خودرو دپو شده از گمرکات با 5 شرط

معاون فنی گمرک ایران در خصوص تعیین تکلیف 2 هزار و 249 دستگاه خودرو خارجی موجود در گمرکات کشور نامه‌ای به معاون وزارت امور اقتصاد و دارایی ارسال و ترخیص آنها را مشروط به پنج موضوع کرد.
احتمال ترخیص 2.249 دستگاه خودرو دپو شده از گمرکات با 5 شرط
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، مهرداد جمال ارونقی امروز، یک‌شنبه 30 آبان‌ماه در نامه‌ای به مهدی اسماعیلی، معاون وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص «خودروهای خارجی موجود در گمرکات کشور» شرایط موجود در گمرکات را شرح داد.
در متن این نامه آمده: از تعداد 12 هزار و 251 دستگاه خودروی سواری وارد شده به گمرکات پیش از ممنوعیت، طی دو فقره مصوبه هیأت وزیران، تعداد 10 هزار و 12 دستگاه خودروی سواری ترخیص و تعداد 2 هزار و 249 دستگاه باقی مانده است که در صورت تمدید مصوبه ترخیص خودروهای سواری به شرح زیر انجام می‌شود.
وی در این نامه با طرح 5 مورد افزوده: نخست تعداد 51 دستگاه خودروی سواری زیر 2500 سی سی که به گمرک اظهار و تشریفات گمرکی آنها انجام شده، اجازه ترخیص پیدا خواهند کرد و دوم 9 دستگاه از 82 دستگاه خودروی سواری موجود در منطقه اروند قابل ترخیص خواهد بود و باقی آنها با توجه به اینکه سفارش یا برند آمریکایی هستند، وفق نظر معاونت حقوقی وقت ریاست جمهوری قابلیت ترخیص از گمرک را نخواهند داشت.
در این نامه تاکید شده: 100 دستگاه خودروی متعلق به سهمیه جانبازان قابلیت ترخیص خواهد داشت، مشروط بر اینکه صاحبان کالا نسبت به پیگیری امور ترخیص خودروها اقدام کنند و همچنین یک هزار و 98 دستگاه خودروی سواری مطرح در مراجع رسیدگی کننده مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و در صورت صدور قرار منع تعقیب یا رأی برائت برای صاحب کالا، ترخیص خودروی موضوع در هر زمان بلامانع است.
درباره آخر این نامه تصریح شده: با توجه به اینکه تعداد 927 دستگاه خودروی سواری فاقد ثبت سفارش یا با ثبت سفارش تاریخ منقضی وجود دارد که وزارت صنعت از صدور یا تمدید ثبت سفارش‌های مربوطه امتناع کرده و در مصوبه دی ماه 1397 هیئت وزیران، به افتتاح ثبت سفارش یا تمدید آن اشاره شده بود، اتفاقی برای ترخیص این خودروها نیز نخواهد افتاد.
این نامه می‌افزاید: خودروهای سواری رسوبی در گمرکات کشور که بیشتر در بوشهر، گیلان، شهید باهنر بندرعباس، خرمشهر، تهران(شهریار سابق)، غرب تهران و بندر لنگه دپو شده‌اند، به دلیل گذر زمان ماندگاری آنها، تشکیل پرونده قاچاق درخصوص پرونده ثبت سفارش‌های جعلی، با تنظیم اظهارنامه متروکه یا در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی سال‌های 1398 لغایت 1399، تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شده‌اند.
با توجه به دستور رییس جمهوری مبنی بر «پیگیری جدی موضوع تا حصول نتیجه» برای ترخیص خودروهای سواری رسوبی در گمرکات کشور پیشنهادات گمرک به هیات وزیران ارائه شده تا دستور لازم برای تعیین تکلیف این کالاها صادر شود.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdce.o8zbjh8fp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما