plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
مدرس خیابانی؛

برای توسعه سیستان و بلوچستان شاهراه ارتباطی بین مرز و دریا ایجاد شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دو قابلیت مهم استان مرز و دریاست و اگر اعتقاد داریم، برای توسعه استان باید از این قابلیت‌ها استفاده شود، باید شاهراه ارتباطی مناسب بین مرز و دریا ایجاد شود.
برای توسعه سیستان و بلوچستان شاهراه ارتباطی بین مرز و دریا ایجاد شود
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی وضعیت راه‌های استان که با حضور مدیران راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط در استانداری برگزار شد، وضعیت راه‌های استان و روند پیشرفت کریدور شمال به جنوب استان و اعتبارات اختصاص یافته و مورد نیاز، مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار در ادامه گفت: روال عادی و نگاه‌های معمول در تخصیص بودجه و اعتبار نه ‌تنها در سیستان و بلوچستان جواب نمی‌دهد، بلکه شکاف موجود بین استان و سایر استان‌ها را بیشتر می‌کند.
مدرس خیابانی در ادامه گفت: راه مسیر توسعه و پیشرفت و پشتیبان تمام فعالیت‌های حوزه کسب و کار است و تا زمانی‌که راه مناسب نداشته باشیم، هیچ امکان و مزیتی نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: تا زیرساخت راه نباشد، قطعاً امکان راه‌اندازی کارخانه و بهره‌برداری از معادن میسر نخواهد بود. 
نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: روال‌های عادی و نگاه‌های معمول در تخصیص بودجه و اعتبارات در این استان این عقب ماندگی تاریخی را جواب نمی‌دهد و شکاف‌ها را بیشتر می‌کند و باید با اعتبارات خارج از روال معمول این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.
وی خطاب به مدیران دستگاه‌های متولی تاکید کرد: به ارقام و اعتبارات معمول اختصاصی قانع نشوید و ارقام انفجاری و ماورایی را مطالبه کنید.
مدرس خیابانی گفت: درحالی که هیچ شاهراه اصلی در استان‌هایی مثل تهران، شیراز و اصفهان و کرمان یک بانده نیست، اما شهروندان سیستانی و بلوچستان  به جاده‌های استاندارد دسترسی ندارند و آمار بالای تصادفات جاده‌ای در استان رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: این روند تخصیص اعتبار باعث می‌شود که در استان‌های دیگر جاده‌های دو لاین به 4 لاین افزایش یابد و خط ریل و برگردان آن تا درب کارخانه امتداد یابد، درحالی که این استان ابتدایی‌ترین شاخص راه و جاده را ندارد.
استاندار تاکید کرد: هیچ قطعه‌ای از مسیر میلک تا چابهار نباید درحال مطالعه باشد و باید همه قطعات باقی مانده تحت پیمان بروند.
استاندار از مدیران دستگاه‌های مسکن و شهرسازی، برنامه و بودجه، حمل و نقل جاده‌‌ای، صنعت، معدن و تجارت خواست تا با تاکید بر لزوم برخورداری و دسترسی مردم به جاده های استاندارد و همچنین ضرورت راه استاندارد به عنوان  پیش نیاز توسعه اقتصادی و تجاری و لزوم اتصال منطقه آزاد چابهار به منطقه آزاد سیستان، مطالبه‌گری جدی از سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص ردیف اعتباری خاص در حوزه راه استان داشته باشند.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdce.w8zbjh8nn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما