plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران؛

ساخت سالانه يک ميليون مسکن با آمادگی‌های اعلام‌شده امکان‌پذير است

رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران در ارتباط با وعده رئیس جمهور مبني بر ساخت سالانه يک ميليون مسکن گفت: با توجه به پتانسيل‌ها و آمادگی‌های اعلام شده توسط مسئولان می‌توان گفت، اين اميد واهی نيست.
ساخت سالانه يک ميليون مسکن با آمادگی‌های اعلام‌شده امکان‌پذير است
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ مصطفی قلی‌خسروی گفت: وعده رياست جمهوری مبني بر ساخت يک ميليون مسکن با توجه به اعلام وزير راه و شهرسازی دولت دوازدهم در زمينه موجوديت زمين به اندازه کافي برای ساخت واحدهای مسکونی، اعلام وزارت دفاع مبنی بر استفاده از تکنولوژی‌های روز در ساخت مسکن با رويکرد صنعتی به‌جای سنتی که در کوتاه‌ترين مدت زمان ممکن می‌توان ساختمان‌هايی با 15 طبقه ساخت و همچنين وزير توانمندی همچون رستم قاسمی می‌توانم به قطعيت بگويم، اين اميد واهی نبوده و تحقق‌پذير است.
وی در ادامه تاکيد کرد: صنف مشاوران املاک همانگونه که از نامش پیداست، جهت مشاوره دادن به فروشندگان و خريداران ملک فعاليت می‌کند و هيچ نقشی در گران و يا ارزان‌شدن ملک هرگز ندارد، اما برخي از مسئولان غيرمنصافانه مشاوران را طوری تعريف کرده‌اند که در نوسان قيمت ها مقصر هستند. اصلاً اينگونه نيست، ما براين باوريم که بر تصميمات دولت خوشبين و اميدواريم و معتقدم بايد دست به دست بدهيم تا اين وعده جامه عمل بپوشد.
خسروی در ادامه با بيان اينکه عرضه و تقاضا توازن بازار را درست می‌کند، تصريح کرد: درحال حاضر به 5 ميليون واحد مسکونی نياز داريم که هرچه ديرتر ساخته شود، حجم نياز بالاتر می‌رود، جهت عملياتی‌شدن اين وعده قاسمی با ارائه طرح مورد نظر در ساخت اين پروژه عظيم به مجلس و تلاش برای دريافت مصوبات بودجه را کرده است.
وی با تاکيد بر تاثير ارائه تسهيلات لازم از سوی بانک‌ها برای انجام اين پروژه ادامه داد: عملی‌شدن اين پروژه نقش بسيار زيادی در اشتغال و راه اندازی صنعت ساختمان و جريان اقتصادی کشور خواهد داشت، اما تحقق آن در گرو ارائه تسهيلات از سوی بانک هاست.
رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران ادامه داد: آنچه که امروزه در تمامي دنيا مرسوم است اينکه 80 درصد از مبلغ مسکن به صورت وام در اختيار خريدار قرار داده می‌شود، اين رويه باعث افزايش توان خريد افراد شده و امکان تهيه مسکن فراهم می‌شود، در غير اين صورت جوانان توانايی خريد ملک را نخواهند داشت، همچنين بانک با کارشناسی صحيح اقدام به واگذاری وام با کارمزد پايين کند.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcb.8b8urhbsfiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما