plusresetminus
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال شاهد افزایش ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر بودیم که موجب بهبود یک پله‌ای ظرفیت باری در بنادر کشور شد.
افزایش ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر/ بهبود یک پله‌ای ظرفیت باری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی اکبر مرزبانی سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز در نشست خبری با اشاره بر نزدیک شدن تعطیلات آخر سال و نوروز (۱۴۰۳)، گفت: در سال ۱۴۰۲ دوره سفرهای نوروزی گذشته حدود ۶ میلیون نفر گردشگری دریایی داشتیم که ۳.۵ میلیون از بنادر ما به جزایر دیگر سفر کردند و بالعکس.
وی گفت: در سال (۱۴۰۲) که گذشت شاهد افزایش ۱۷ درصدی مسافران نسبت به سال (۱۴۰۱) بودیم؛ البته با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد و عمدتاً سفر در تمام حوزه‌های دیگر حمل و نقل کاهش پیدا کرده بود.
این مسؤول ادامه داد: سازمان بنادر از مهر امسال کمیته حمل و نقل دریایی را آغاز کرده که حفظ و ارتقای ایمنی در این ایام خاص مورد اهمیت این سازمان خواهد بود.
وی با تاکید براینکه طی سال‌های اخیر حتی یک نفر که منجر به فوتی شود در این حوزه حمل و نقل نشده است، گفت: ما در سال (۱۴۰۲) شاهد افزایش ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر و ۳ فروند کشتی در دریای خلیج فارس با پرچم ایران که به نام کشور ثبت و موجب افزایش ۷۶۰ هزار تنی ظرفیت باری دریایی کشور شد که از رتبه ۱۷ به ۱۶ ارتقا پیدا کردیم.
وی گفت: سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۰ فروند شناور امداد و نجات و چندمنطوره ساخت داخل به ناوگان دریایی کشور افزوده می‌شود.
مرزبان اظهار داشت: متوسط سن ناوگان دریایی مسافری کشور ۲۱ سال است که بدنیست اما باید نوسازی شود چون هزینه تعمیر و نگهداری آن بالا است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.za3ct1a3vbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما