plusresetminus
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: نواقصی در فرایند خروج کالاهای اساسی و… در بندرامام وجود دارد که برای تسریع کار تکالیف لازم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
تسهیل ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی
به گزارش عصرگمرک، غلام عباس ترکی در حاشیه جلسه جمع‌بندی تسهیل و رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی رسوبی در بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو هماهنگی با دستگاه‌های مسئول در زمینه ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی با توجه به مسئله انباشت و در برخی موارد رسوبی شدن کالاها در بندر امام خمینی بازدید میدانی انجام شد.
وی افزود: دیدگاه‌های مسئولان در دستگاه‌های اجرایی مختلف اخذ و در پایان بررسی‌های میدانی و استماع صحبت‌های افراد مرتبط از جمله کامیون داران و صاحبان کالا مشخص شد که اشکالات و نواقصی در فرایندهای موجود برای خروج کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی وجود دارد؛ بر همین اساس برای تسریع امور تصمیماتی با همفکری و دیدگاه جمعی مسئولان حاضر اتخاذ و تکالیفی را برای هر دستگاه مشخص کردیم.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: مقرر شد تا دستگاه‌های مختلف وظایف خود را در زمینه تأمین وسایل حمل‌ونقل از سوی سازمان راهداری، استفاده بیشتر و بهینه از راه آهن و برخی از سیاست‌های تشویقی برای رانندگان از جمله پرداخت حقوق و مطالبات به موقع آنها و ایجاد سامانه‌ای شفاف به همین منظور انجام دهند.
ترکی ادامه داد: همچنین مقرر شد که بازرس کل استان خوزستان با نظارت مستمر به صورت دو هفته یک بار بر وضعیت اجرای مصوبات در صورتی که دستگاه‌ها از اجرای تعهدات تخلفی داشته باشند، مراتب را گزارش و اقدامات قانونی لازم را در این زمینه به عمل آید.
وی با اشاره به فراهم شدن تمهیدات برای رفع دغدغه کامیون داران از زمان بالای شیفت استراحت پرسنل تخلیه و بارگیری گفت: در راستای تخلیه کامیون‌ها نیز برای مأموران شیفت تعهد ایجاد شد که فقط یک ساعت و نیم شیفت استراحت داشته باشند.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص رسیدگی به واحدهای تولیدی برای پیشگیری از تعطیلی تأکید کرد: قوه قضائیه و به خصوص سازمان بازرسی کشور حمایت از صنایع مولد را وظیفه خود می‌داند؛ بنابراین هر یک از کارگاه‌های تولیدی و مراکز فعال در امر اشتغال می‌توانند در صورت وجود مشکل درخواست خود را به اداره کل بازرسی خوزستان ارائه و قطعاً پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 
https://asrgomrok.ir/vdcjfhehzuqeo.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما