plusresetminus
معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه سامانه جامع شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳ راه اندازی می‌شود، گفت: اطلاعات همه شرکت‌های دانش‌بنیان با جزئیات کامل در این سامانه در دسترس عموم مردم است.
سامانه جامع شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، شبکه فن بازار ملی ایران با عنایت به اهمیت توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و همرسانی عرضه و تقاضا در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور با حمایت و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری رویدادی را تحت عنوان نخستین همایش تجارت فناوری برگزار کرد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این نشست اظهار کرد: مهمترین رکن اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان کارگزاران هستند. شما یک شهر با چند نیروگاه را در نظر بگیرید که برق تولید می‌کند و در این شهر کارخانجات بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند اما در شهر سیستم سیم کشی کابل برق وجود ندارد! رقم این کابل کشی زیاد نیست اما اگر این شبکه انتقال کار نکند کل شهر دچار اختلال خواهد شد.
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تجارت فناوری اهمیت زیادی دارد گفت: من در مصاحبه سال ۱۳۹۸ نیز اعلام کردم که با ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه مخالف هستم و کشور به شبکه کارگزاری فعال نیاز دارد.
وی ادامه داد تجارت فناوری با تجارت محصول و راهکار فناورانه فرق دارد. تجارت فناوری با فناوران و تولید کنندگان فناوری در TRL های ۷,۸,۹ است اما تجارت محصولات فناورانه مخاطب آن دانشگاه‌ها هستند.
معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: اقتصاد مسکن در کشور نسبت به اقتصادهای دیگر مردمی‌تر است شما فرض کنید اگر بنگاه‌های املاک حذف شوند چه اتفاقی در کشور می‌افتد و برای پیدا کردن یک خانه باید به تک تک خانه‌ها مراجعه کرد که امکان‌پذیر نیست!
وی تاکید کرد: سوال اینجاست که آیا کارگزاران تجارت فناوری نیز این ویژگی را دارند که اگر نباشند مشکلات زیادی ایجاد شود که جواب منفی است!
دهقانی گفت: بنگاه‌های املاک خود سازنده و فروشنده هستند و همه چیز را متوجه می‌شوند و کارگزارهای علم و فناوری نیز خود باید این کاره بوده و از تجربه بسیار زیادی برخوردار باشند.
معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه سامانه جامع شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳ راه اندازی می‌شود گفت: اطلاعات همه شرکت‌های دانش بنیان با جزئیات کامل در این سامانه در دسترس عموم مردم است و این سامانه دسترسی آزاد و شفاف اطلاعات همه شرکت‌ها را فراهم می‌کند.
دهقانی خاطرنشان کرد: اگرچه کمک استاندار و شهردار به توسعه بازار کارگزارها کمک می‌کند اما امروز کار بنگاه‌های املاک مگر با استانداری ها جلو رفته است! نظام کارگزاری ‌تجارت فناوری باید ارتقا پیدا کند.
وی با ارایه پیشنهادی گفت: اگر کارگزاری را بخواهند به تجارت فناوری شکل بگیرند باید به صورت تخصصی و در منطقه خود ورود کنند و به ابزارهای نیاز دارند.
وی گفت: یک سری ابزارهای تنظیم‌گری نیاز دارند که باید به نفع هر دوطرف باشد و این ابزارها باید در اختیار کارگزاران قرار بگیرد تا جذابیت ایجاد کند.
دهقانی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ صندوق صنعت بیمه که تضمین کالا و خدمات را انجام می‌دهد، راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.ua3ct1aqrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما