plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

الزام حضور بخش خصوصی در فرآیند تکمیل کریدور شمال _ جنوب

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: حضور بخش خصوصی برای تکمیل کریدور شمال _ جنوب لازم است.
الزام حضور بخش خصوصی در فرآیند تکمیل کریدور شمال _ جنوب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مسعود پل‌مه دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در همایش اقتصاد دریا محور ایران امروز (۲۳ بهمن‌ماه)، گفت: هدف ما از برگزاری این همایش معرفی راهکارهای توسعه و اجرایی کردن منافع کریدور شمال جنوب است. ما اعتقاد داریم بعد از ۲۲ سال تا به امروز نتوانستیم ظرفیت و تسهیلات لازم برای بهره‌مندی کشورهای عضو کریدور و کشورهای ذی‌نفع در منافع اقتصادی کریدور را تأمین کنیم.
وی افزود: از این رو همکاران ما اقدامات کارشناسی را در قالب‌های مختلف به‌خصوص با حضور در میدان عمل به دست آوردند و امیدواریم خروجی این همایش، معرفی نقاط قوت برای به اشتراک گذاشتن با کشورهای ذی‌نفع از منافع کریدور همچنین معرفی نقاط ضعف و ایجاد هم‌افزایی برای رفع این مشکلات باشد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: یک بخش از نقیصه‌ها و نقاط قوت به مجموعه اقتصادی دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد که با اراده ریاست جمهوری، در این خصوص و توجه ویژه برای اصلاح ساختارهای حاکمیتی برای تسریع در حوزه ترانزیت که از محوری‌ترین موضوعات کریدور شمال - جنوب است، به عمل آورده است.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی نیز برای اینکه بتواند حداکثر ظرفیت‌ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند تلاش‌هایش را به عمل آورده و با ورود همه‌جانبه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریتی و اجرایی، قابلیت لازم را برای بهره‌مندی کلیه ذی‌نفعان از فرآیندهای اجرایی کریدور شمال - جنوب در نظر داشته است.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم مهمانان خارجی در خصوص موضوعاتی که می‌تواند تسریع‌کننده اقدامات برای اینکه فعالیت‌ها تبدیل به یک فرآیند برد - برد با هدف توسعه لجستیک در این زمینه باشیم، در نظر داشته باشند. در پایان این همایش ارتباط بهینه با کلیه هم‌ترازان دولتی و خصوصی در سایر کشورها و دولت‌های دیگر برگزاری کنیم تا از امکان تبادل اطلاعات، ایجاد ارتباط بی‌واسطه، سرمایه‌گذاری‌های مؤثر و هم‌افزایی حداکثری بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcf.0d1iw6dtcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما