plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

ایران بین ۲۰ کشور بزرگ کشتیرانی دنیا قرار دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به شرایط تحریمی بنادر ایران بین ۲۰ کشور بزرگ کشتیرانی دنیا قرار داد و همچنین در بحث کانتینر، رشد ۹ درصدی داشته است.
ایران بین ۲۰ کشور بزرگ کشتیرانی دنیا قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در همایش اقتصاد دریا محور و کریدور، گفت: بیش از ۸۰ فروند کشتی در سطح دنیا با حمل بیش‌از ۱۱ تن کالا، عامل اصلی یکپارچه و جهانی شدن اقتصاد دریا محور است. این حمل و نقل قطعاً قابل اعتماد است که این اعتماد موجب شد تا تمام تجار دنیا به نحو احسنت از این حوزه برای تجارت استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازار کشتی سازی از چندین سال گذشته رونق گرفت و برخی از کشتی‌سازی‌های بزرگ تا ۲۰۲۸ امکان ثبت سفارش ندارند به دلیل حجم بالای تقاضا؛ تفاوتی که امروزه بین قیمت‌های اجازه وجود دارد اما در بازار خرید و فروش کشتی قیمت‌ها همچنان پایدار است و با اسقاط فاصله زیادی وجود دارد.
وی گفت: مسیر حمل و نقل دریایی قطعاً در آینده با توجه به قوانین سازمان دریایی دشوار خواهد بود و باید بتوانیم این فضا را در داخل کشور مدیریت کنیم. تعیین کرایه بر اساس عرضه و تقاضا است اما با توجه به اتفاقات سیاسی که اخیراً رخ داده می‌تواند چنین مواردی قطعاً می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در بازار کرایه، حمل و نقل دریایی داشته باشند.
صفایی خاطرنشان کرد: مجوزهای اصلی توسعه دریا محو از لحاظ اقتصادی، امنیتی، منابع زنده و غیر زنده است. حمل و نقل دریایی مهم‌ترین سهم را در اقتصاد دریا محور دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سالیانه ۱۴۰ هزار فروند کشتی در بنادر کشور تردد می‌کنند و ناوگان ایران در بین ۲۰ کشور کشتیرانی بزرگ دنیا قرار دارد و بنادر کشور با ظرفیت بیش‌از ۲۹۵ تن، ظرفیت مناسبی را دارا هستند؛ در حالی که در برخی از مناطق دنیا رشد صفر یا منفی مشاهده می‌شود. همچنین در کانتینر شاهد رشد ۹ درصدی هستیم.
انتهای پیام/. 
 
 
https://asrgomrok.ir/vdcc.iqoa2bqppla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما