plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت_ آستارا در روزهای آینده

وزیر راه و شهرسازی گفت:قرارداد تجاری و اجرایی در روزهای آتی بین دو شرکت مجری امضا و عملیات اجرایی نیز آغاز می‌شود.
آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت_ آستارا در روزهای آینده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، گفت: در حوزه ریلی امروز نزدیک به ۷۰۰ واگن و کشنده به بهره‌برداری رسید که بخش اعظم آن توسط بخش خصوصی انجام شده بود. این یک برنامه ممتد در دستور کار شرکت راه آهن است تا در حوزه ناوگان با کمک بخش خصوصی و عمومی، عملیات بازسازی و ساخت را توسعه دهند که بتوانیم نیازها در بخش بار و مسافر را پوشش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ماده ۱۲ و مکانیزم‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در این بخش پیش از این مغفول واقع شده بود یا امکان اجرایی شدن نداشت اما امروز برای اولین بار عملیات پرداخت آن انجام شد. سیاست ما در فاز اول واگذاری حوزه بار به بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های صاحب بار است و توافقات خوبی در این حوزه در حال انجام است تا هر شرکتی که توان دارد وارد میدان شود. این سیاست از سوی رئیس جمهوری نیز ابلاغ شده است.
وی افزود: در حوزه مسافری نیز در حال حاضر شرکت‌های خصوصی در حال جابه‌جایی مسافران هستند اما تاکید ما بر این است که حوزه کشنده‌ها را نیز عهده دار شوند. هدف گذاری ما برای آینده آن است که کل عملیات ناوگان و سیر در اختیار بخش‌های مختلف خصوصی قرار گیرد.
بذرپاش در ادامه به سفارش گذاری ۵۰۰ واگن مسافری برای رفع نیازها و جبران برخی عقب ماندگی‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش ما آن است تا جای ممکن این سفارش‌ها تولید داخل باشد در غیر این صورت از واردات نیز استفاده شود. در حوزه واردات برخی ممنوعیت‌های قانونی از سال‌های قبل وضع شده که در حال مذاکره برای رفع آن‌ها هستیم.
بذرپاش در پایان تاکید کرد: قرارداد تجاری و اجرایی در روزهای آتی بین دو شرکت مجری امضا و عملیات اجرایی نیز آغاز می‌شود. قرارداد با یک شرکت روس است و از طریق وام دولتی بخشی از تأمین مالی پروژه انجام می‌شود و این طرح طبق زمان بندی اعلام شده در حال انجام است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.wa3ct1a53bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما