plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال تا پایان دی ماه

مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، گفت: جلسات شورای عالی اشتغال، جلسات سیاستگذاری است، متوسط درصد تحقق مصوبات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم را ۷۰ درصد اعلام کرد.
برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال تا پایان دی ماه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: یکی از مسائلی که در این جلسات بر آن تأکید ویژه می‌شود، مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان است.
 اواسط آذرماه سال جاری بود که محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار از برگزاری جلسه تخصصی اشتغال قبل از برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال خبر داد.
محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تشکیل نشست آتی شورای عالی اشتغال نیز گفت: قبل از تشکیل شورای عالی اشتغال، جلسه ۸۷ کمیسیون تخصصی اشتغال را برگزار کردیم که مصوبات آن نهایی شده و منتظر هستیم تا ظرف هفته‌های آینده جلسه شورای عالی اشتغال برگزار و مصوبات تایید و ابلاغ شود.
کریمی بیرانوند با بیان اینکه جلسات شورای عالی اشتغال، جلسات سیاستگذاری است، متوسط درصد تحقق مصوبات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم را ۷۰ درصد اعلام کرد.
اما حالا قاسم رستم پور، مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است، گفت: در هشتاد و هفتمین جلسه شورای‌عالی اشتغال که تا اواخر دی‌ماه تشکیل می‌شود، تأمین مالی کسب‌وکار‌های خُرد راهبری و پیگیری خواهد شد.
وی درباره برگزاری جلسات شورای‌عالی اشتغال، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۶ جلسه با حضور رئیس‌جمهور و اکثریت وزرا با تأکید و پیگیری رئیس دولت تشکیل شده است؛ طبق قانون این جلسات باید هر ۶ ماه یکبار برگزار شود، اما تقریباً هر چهار ماه یک‌بار برگزار شده است.
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این جلسات بر آن تأکید ویژه می‌شود، مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان است.
رستم‌پور افزود: دولت علاوه بر اینکه تمام برنامه خود را بر کمیت ایجاد یک میلیون شغل در سال معطوف کرده، بر افزایش کیفیت مشاغل که شامل ثبات، درآمد، امنیت شغلی و پایداری است، نیز تأکید ویژه دارد و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن انجام شده است.
مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال افزود: برای دستیابی به این هدف، سیاست‌ها و مشوق‌هایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است. یکی از سیاست‌ها، این است که اگر کارفرمایی نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به مجموعه خود اضافه کند، از مشوق‌های بیمه‌ای مانند کاهش نرخ بیمه تأمین اجتماعی برخوردار می‌شود و یارانه دریافت خواهد کرد.
وی درباره زمان برگزاری جلسه بعدی شورای‌عالی اشتغال گفت: پیش‌جلسات مربوط به جلسه شورای‌عالی اشتغال برگزار و مصوبات مربوط به آن تدوین شده و تأیید دفتر ریاست‌جمهوری را نیز دریافت کرده‌ایم و به احتمال بسیار زیاد در دی‌ماه هشتاد و هفتمین جلسه شورای‌عالی اشتغال برگزار خواهد شد.
پیش‌بینی منابع قرض‌الحسنه برای حمایت از کسب‌وکار‌های خُرد
رستم‌پور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستور این جلسه تأمین مالی برای کسب‌وکار‌های خرد از طریق منابعی است که دولت در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده است. این مسئله مهم قرار است در جلسه آتی شورای‌عالی اشتغال راهبری و پیگیری شود تا منابعی که برای توسعه کسب‌وکار‌ها دیده شده با سرعت بیشتری به دست آن‌ها برسد.
مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال درباره بودجه‌ای که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با فرض تحقق منابع بودجه برای سال ۱۴۰۱ به‌صورت قرض‌الحسنه ۱۰۲ همت و برای سال ۱۴۰۲ میزان ۱۰۰ همت منابع قرض‌الحسنه بانکی برای کسب‌و‌کار‌های خرد در نظر گرفته شده است.
وی گفت: علاوه بر این، منابعی نیز از بودجه عمومی برای توسعه کسب‌وکار‌ها در نظر گرفته شده که با هم‌افزایی بانک‌ها با نرخ سود ۱۳ تا ۱۸ درصد، بسته به طرح و موضوع به کسب‌وکار‌ها پرداخت می‌شود. این منابع برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ همت و در سال ۱۴۰۲ میزان ۴۰ همت پیش‌بینی شده بود که با تلفیق منابع قرض‌الحسنه در سال نزدیک به ۱۵۰ همت منابع در بودجه دیده شده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.enok49n6i5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما