plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

چگونه همراه اول ۱۸ میلیون یورو را به جیب این افراد ریخت؟

همزمان با گرانی بسته های اینترنت همراه اول که این روزها موجب نارضایتی مردم شده است، اسنادی از بی انضباطی مالی شرکت همراه اول منتشر شد.
چگونه همراه اول ۱۸ میلیون یورو را به جیب این افراد ریخت؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول به اختصار: (IR-MCI)  یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران و نخستین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران است.
همراه اول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران می‌باشد و در سال ۱۳۸۹ پس از عرضه ۵ درصد از کل سهام خود در بازار فرا بورس ایران از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و نهایتاً در سال ۱۳۹۱ در شرکت بورس اوراق بهادار ایران پذیرفته شده‌است.
روند درآمد عملیاتی همراه اول طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ نشان می‌دهد فروش طی سال‌های اخیر به‌طور مستمر روندی صعودی داشته که نشان‌دهنده این است که شرکت در حفظ سهم بازار و افزایش نسبی آن موفق عمل کرده است.
درآمد این اپراتور از فروش خطوط جدید تلفن همراه نیز بالغ بر ۲۱.۵ میلیارد تومان و سایر درآمد‌ها نیز ۲۹ میلیارد تومان بوده است. درآمد دفاتر خدماتی، آوای انتظار، هواداری و سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش محاسبه می‌شود. براین‌اساس، درآمد همراه اول در اردیبهشت‌ماه به بیش از ۳۵۳۸ میلیارد تومان رسیده است.
همراه اول در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲۶۶ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است که بخش اعظم آن از کارکرد مشترکین اعتباری و دائمی حاصل شده است. شرکت ارتباطات سیار ایران همچون سایر شرکت‌های بورسی، گزارش عملکرد ماهانه خود را در کدال منتشر کرده است.
ماجرای قرارداد ۱۸ میلیون یورویی همراه اول با پسر فیروزآبادی چیست؟
به تازگی صبا آذرپیک خبرنگار در توییتی مدعی شده قرارداد ۱۸ میلیون یورویی همراه اول با هلدینگ پرتو آبی با وساطت مجید صدری مدیرعامل سابق مخابرات ایران و عضو سابق هیات مدیره همراه اول منعقد شده است. این قرارداد  برای خرید۲هزار سرور با شرکت پسر فیروزآبادی، دبیر سابق عالی فضای مجازی بسته شده است، اما نه کالایی وارد شده است و نه پولی به همراه اول بازگشته است.
از سوی دیگر همراه اول در ازای این قرارداد ۱۸ میلیون یورویی فقط ۵۰۰ میلیارد ضمانت بانکی دریافت کرده است. یعنی ضمانت نامه معادل ارزش یورو گرفته نشده است.
بر اساس اسنادی که این خبرنگار منتشر کرده به دلیل عمل نشدن به تعهدات، همراه اول توانسته ۲۰۰ میلیارد تومان از ََضمانت نامه این قرارداد را نقد کند و امکان وصول ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن وجود ندارد.
چگونه همراه اول قرارداد ۱۸ میلیون یورویی را به جیب این افراد ریخت؟
چگونه همراه اول قرارداد ۱۸ میلیون یورویی را به جیب این افراد ریخت؟
چگونه همراه اول قرارداد ۱۸ میلیون یورویی را به جیب این افراد ریخت؟
 
یکی از ایرادات بازرس قانونی مخابرات به صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ ، نبود گزارش شفاف از پرداخت های گروه مخابرات ( همراه اول ) با عنوان مسولیت اجتماعی است.
 انتهای پیام/.
 
 
https://asrgomrok.ir/vdcf.md1iw6dyygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما