plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

خواستار مساعدت برای تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه هستیم

دبیر کارگروه حقوقی و قضایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در راستای کاهش مشکلات ایرانیان خارج از کشور، خواستار مساعدت نمایندگان مجلس در تصویب قانون تعطیلی روزهای شنبه شد.
خواستار مساعدت برای تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه هستیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، در جلسه دیدار رئیس قوه قضائیه با دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور، عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارائه توضیحاتی در خصوص روند رسیدگی به لایحه قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: در روند بررسی این لایحه ۱۶ ماده‌ای، امکان اضافه شدن یک یا دو ماده به آن وجود دارد.
وی افزود: ضرورت دارد که نگاه مثبت مقامات عالی کشور به مقوله پیگیری و تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور، در بدنه دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نیز جاری و ساری شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری دبیر کارگروه دین و اندیشه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این جلسه گفت: این ظرفیت در حوزه علمیه وجود دارد که بخشی از ظرفیت‌های پژوهشی خود را به سمت حل مسائل و مشکلات ایرانیان خارج از کشور سوق دهد.
وی همچنین خواستار حمایت دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران از مراکز اسلامی مستقر در کشورهای خارجی در حوزه‌هایی نظیر معاضدت‌ها و مشاوره‌های حقوقی شد.
جلالیان دبیر کارگروه حقوقی و قضائی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست طی سخنانی خواستار اتخاذ تدابیری از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای «نگاه منفی زدایی از مقوله تابعیت دوم» شد.
وی در ادامه، با اشاره به ضرورت اتخاذ راهکارهایی در راستای کاهش مشکلات ایرانیان خارج از کشور، خواستار مساعدت نمایندگان مجلس در تصویب قانون تعطیلی روزهای شنبه (به جای پنج‌شنبه) در کشور شد.
دیوسالار دبیر کارگروه فرهنگ و رسانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه نگاه سیاسی امنیتی که در گذشته به ایرانیان خارج از کشور وجود داشت امروز به یک نگاه فرصت‌محور و فرهنگی تبدیل شده است، گفت: لازمه نگاه فرصت‌محور به ایرانیان خارج از کشور این است که ابتدا ضروریات و نیازمندی‌های آنها را احصا و سپس در راستای رفع موانع و مشکلات‌شان، اقدامات لازم را به عمل آوریم.
وی افزود: تلاش ما در کارگروه فرهنگ و رسانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور این است که در راستای رفع موانع و تسهیل امور چهره‌های فرهنگی خارج از کشور، گام‌های مهم و مؤثری را برداریم؛ در این کمیته سعی کردیم با تصویب سند امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، گام مهمی در ایجاد ارتباط فرهنگی و رسانه‌ای با ایرانیان خارج از کشور برداریم.
شالبافیان دبیر کارگروه گردشگری شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور طی سخنانی در این جلسه گفت: آثار سخنان امیدبخش و دلگرم کننده رئیس قوه قضائیه در هفته گردشگری سال جاری، امروز به وضوح در بسیاری از استان‌های کشور قابل مشاهده است.
وی همچنین از راه‌اندازی انجمن خیرین میراث فرهنگی با هدف جلب کمک‌های ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: طی ۶ ماه اخیر، ۳ مرکز اقامتی کشور با سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده است و ما سعی کرده‌ایم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این عزیزان در اقصی نقاط کشورمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
حدادی‌اصل دبیر کارگروه همکاری‌های علمی و آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در این جلسه از برگزاری بیش از ۸۰۰ جلسه و نشست تخصصی با نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور طی مدت اخیر خبر داد و گفت: در این مدت همچنین از ۱۰۶ متخصص ایرانی خارج از کشور به عنوان «استاد مدعو» دعوت به عمل آمده است.
انتهای پیام/.
 
 
 
https://asrgomrok.ir/vdcc.iqoa2bqsola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما