plusresetminus
عراق، آمریکا و ایران ۳ کشور عمده واردکننده حبوبات، غلات و دانه های روغنی ترکیه در سال ۲۰۲۳ میلادی بودند.
عراق، آمریکا و ایران عمده واردکنندگان حبوبات و غلات از ترکیه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، بخش حبوبات، غلات و دانه‌های روغنی ترکیه طی سال ۲۰۲۳ میلادی به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون و ۵۳۸ هزار دلار صادرات انجام داد.
طبق داده‌های انجمن‌های صادرکنندگان جنوب شرقی آنادولو (GAİB)، نمایندگان بخش حبوبات، غلات و دانه‌های روغنی ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۲۱۳ کشور و منطقه آزاد به وزن ۱۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۹ تن محصول صادر کردند.
حجم صادرات بخش حبوبات، غلات و دانه‌های روغنی ترکیه طی سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ از نظر مقدار ۳۶ درصد و از نظر ارزش ۸ درصد افزایش یافت.
نمایندگان این بخش بیشترین صادرات را با ۴ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۵۲۴ هزار دلار به کشورهای خاورمیانه انجام دادند. با ۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار کشورهای آفریقایی و با ۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار کشورهای اروپایی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
عراق، آمریکا و ایران ۳ کشور عمده واردکننده حبوبات، غلات و دانه‌های روغنی ترکیه بودند. عراق با ۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار، آمریکا با ۶۸۰ میلیون و ۷۶۹ هزار دلار و ایران با ۴۶۳ میلیون و ۱۴۳ هزار دلار واردات، در رده‌های نخست قرار گرفتند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.xqoa2bqssla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما