plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

مردم فریب سیگنال فروشان بورسی را نخورند

رییس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه گفت: اگر نام شرکت و یا نهادی در این سایت مشاهده نشود معنی و مفهوم آن این‌است که آن شرکت داری فعالیت غیر قانونی است.
مردم فریب سیگنال فروشان بورسی را نخورند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدمهدی منتظری رییس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه، در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد، بیان کرد: با گسترش ارتباطات مجازی، کلاهبرداران عمدتاً از طریق پیام‌رسان‌های خارجی و از طریق کانال‌های ارتباطی و بدون اینکه کاربران امکان مشاهده شماره تلفن را داشته باشند، به برقراری ارتباط اقدام می‌کنند. این افراد به‌صورت غیرقانونی با درج تصاویر مجوزهای نهادهای مالی به فریب مبادرت و مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند؛ اما به منظور جلب اعتماد بیشتر و دریافت مبالغ بالاتر، غالباً پس‌از واریز یک مرحله سود، دسترسی کاربر را مسدود و از اعضای کانال، کلاهبرداری کرده‌اند.
منتظری با بیان اینکه اکثر کلاهبرداران از عناوین اشخاص و شرکت‌های دارای مجوز سو استفاده می‌کنند گفت‌: افراد زیادی به عنوان شاکی به دستگاه قضایی مراجعه و تشکیل پرونده داده‌اند و موضوع در حال پیگیری است.
منتظری با مهم خواندن بحث سواد رسانه‌ای وحصول اطمینان از روش‌های سرمایه‌گذاری به عموم مردم تاکید کرد تا از طریق سایت رسمی شرکت‌هایی که توسط سازمان بورس تأیید صلاحت شده و مجوز دریافت کرده‌اند، به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.
او همچنین از مردم خواست تا از قرار دادن کد بورسی و دسترسی معاملات آنلاین خود به دیگران اجتناب کنند.
منتظری با اشاره به اینکه تمام نهادهای مالی تأیید صلاحیت شده و دارای مجوز از سازمان بورس در سایت cfi.seo.ir قابل مشاهده هستند، گفت: اگر نام شرکت و یا نهادی در این سایت مشاهده نشود معنی و مفهوم آن این ‌است که آن شرکت داری فعالیت غیر قانونی است.
منتظری در پایان از مردم خواست تا هوشیار باشند و فریب تصاویر منتشر شده از مجوز شرکت‌ها و همچنین انتشار تصاویری مبنی بر رضایت مشتری را نخورند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.o8objh87n9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما