plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

اسرار بازار مسکن منطقه ۲۲ تهران

بااینکه قیمت مسکن در منطقه ۲۲ نسبت به میانگین کل شهر متری ۲۰ میلیون کمتر است، اما حجم معاملات در این بخش شهر نسبت به پارسال تقریبا نصف شده
اسرار بازار مسکن منطقه ۲۲ تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، فروش متری مسکن و پیش‌فروش واحد‌های نیمه‌کاره بی‌سروصدا در منطقه ۲۲ تهران انجام می‌شود. دریای بی‌پایان آگهی‌های فروش سهام آپارتمان در پلتفرم‌ها، گوشه‌ای از سعی و تلاش انبوه‌سازان برای پیدا کردن خریداران جدید است که به شکل معناداری بخش عمده‌ای از این پیشنهاد‌ها مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام در منطقه ۲۲ می‌شود. بااینکه قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ نسبت به میانگین کل تهران متری ۲۰ میلیون کمتر است و اتفاقا بخشی از فروشنده‌ها در آن بخش از شهر روی چنین فاکتوری مانور می‌دهند،، اما رکودی که در بازار مسکن تهران سایه انداخته، گریبانگیر منطقه ۲۲ هم شده است.
پیش‌فروش آپارتمان در منطقه ۲۲
پیش‌فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ یکی از تاکتیک‌های انبوه‌سازان طی سال‌های گذشته در منطقه ۲۲ تهران بوده است. کافی است عبارت فروش سهام را در کادر جست‌وجوی پلتفرم‌ها وارد کنید تا با دنیایی از آگهی‌های پیش‌فروش مسکن در منطقه ۲۲ روبرو شوید.
یکی از همین آگهی‌ها مربوط به پیش‌فروش سهام ۲۰ متر آپارتمان مسکونی است که خریدار بدون اطلاع از متراژ نهایی و موعد پایان پروژه باید بابت هر متر ۲۶ میلیون تومان و در ازای ۲۰ متر سهام تعیین‌شده، ۵۲۰ میلیون تومان بپردازد. در قسمت توضیحات آگهی نوشته شده مشتری امکان خرید سهام ۵۰ متری را هم دارد و آنوقت به‌جای ۵۲۰ میلیون، باید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هزینه کند.
پیش‌فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ در یک آگهی دیگر مربوط به پروژه‌ای تحت‌عنوان شهرک مسکونی چیتگر می‌شود که خریدار باید بابت هر متر ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند و اینطوری ارزش سهام ۱۰، ۲۰ و ۵۰ متری که برای خریداران درنظر گرفته شده، به‌ترتیب به ۲۵۵ میلیون، ۵۱۲ میلیون و یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون می‌رسد. با همه این حرف‌ها کارشناسان حوزه مسکن در سال‌های گذشته به‌خاطر امکان لغو پروسه ساخت آپارتمان یا وجود امکان کلاهبرداری و این چیز‌ها بابت پیش‌فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ هشدار دادند.
قیمت مسکن در منطقه ۲۲ چقدر است؟
قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ براساس آخرین داده‌های رسمی به‌متری ۵۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان رسیده است. این عدد را بانک مرکزی با محاسبه متوسط قیمت خانه‌هایی که طی آذر امسال در منطقه ۲۲ به شکل رسمی معامله شدند اعلام کرده که نسبت به میانگین کل شهر تقریبا ۲۰ میلیون کمتر است.
قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ به‌شکلی است که براساس آمار‌های رسمی خرید خانه ۱۰۰ متری به‌شکل میانگین پنج میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد و ارزش یک خانه ۵۰ متری و یکخوابه حدود دو میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.
قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ با این اوصاف دقیقا متری ۱۹ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان کمتر است. با این حال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصدی قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران هستیم. چون براساس آمار‌های رسمی متوسط قیمت مسکن در مطنقه ۲۲ تهران، آذر پارسال به متری ۴۴ میلیون تومان نمی‌رسید. نکته مهم بعدی این است که همزمان با رشد ۲۵ درصدی قیمت خانه‌های منطقه ۲۲ در یک سال گذشته، شاهد ریزش ۵۶ درصدی حجم معاملات هستیم.
کاهش حجم معاملات مسکن
فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران باوجود رشد ۹ درصدی که در آذر امسال داشته، نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است. آخرین داده‌های رسمی از روند معاملات بازار مسکن تهران نشان می‌دهد حجم معاملات بازار مسکن منطقه ۲۲ درحدفاصل آبان تا آذر امسال از ۵۶ به ۶۱ مورد رسیده و به زبان ساده املاکی‌های آن بخش از تهران در ماه گذشته فقط روزی دو معامله جوش داده‌اند.
فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ آذر پارسال شامل ۱۳۹ واحد مسکونی شده و ظرف ۱۲ ماه، این عدد با رسیدن به ۶۱ مورد، تقریبا نصف شده است. ریزش حجم فروش آپارتمان البته فقط شامل منطقه ۲۲ تهران نمی‌شود و در این مدت میزان خریدوفروش‌های کل شهر تهران با افت ۶۵ درصدی از حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی به سه هزار و ۵۵۰ واحد تقلیل پیدا کرده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.0nok49nwe5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما