plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

مراقب کلاهبرداری بورسی باشید

افرادی در تلگرام با تبلیغ مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی و مشارکت دادن سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، وجوهی را از آنها دریافت می‌کنند.
مراقب کلاهبرداری بورسی باشید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدمهدی منتظری رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان این که افرادی در تلگرام با تبلیغ مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی و مشارکت دادن سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، وجوهی را از آنها دریافت می‌کنند، گفت: پس از آن به دلیل غیر قابل شناسایی بودن و فقدان مشخصات هویتی و شماره تماس از این کلاهبرداران، بعضاً از طریق اقدامات پلیسی و نظارتی نیز قابل شناسایی و رهگیری نیستند و حتی برخی کلاهبرداران در ایران نیز اقامت ندارند که این موضوع امید تعقیب آنها را برای مال باختگان از بین می‌برد.
منتظری ادامه داد: روش متقلبانه‌ای این افراد، ارائه تصویر مجوز یک نهاد مالی رسمی و قانونی است اما مدیران نهادهای مالی از سو استفاده از نام و نشان بی اطلاع هستند.
بنابراین کلیه ناشران، نهادهای مالی ثبت شده و تشکل‌های خود انتظام موظفند تارنمای رسمی را به واحد نظارتی مربوطه سازمان بورس، معرفی کنند و بسترهای انتشار اخبار و اطلاعات و انجام فعالیت‌ها و رسانه‌های اجتماعی و خبری و ابزارهای تعامل الکترونیکی را به عموم معرفی و برای بروز رسانی اقدام کنند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.fb9urhbgwiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما