plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

چرا طلافروشان اعتراض دارند؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: انتشار شایعات و اطلاعات نادرست مانند اخذ مالیات ٢۵ درصدی عایدی بر سرمایه همزمان با آغاز شروع به کار سامانه مودیان و سامانه پایانه فروشگاهی از سوی افراد غیر تخصصی و غیر صنفی باعث شد؛ جو بازار طلا ملتهب شود.
چرا طلافروشان اعتراض دارند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: اینکه می‌گویند صنف طلا و جواهر مالیات نمی‌دهد صحت ندارد و درست نیست و میلیاردی مالیات می‌دهیم. به نادرستی گفته می‌شود که فعالان این صنف ۵٠٠ هزار تومان مالیات پرداختند که اساسا این موضوع صحت ندارد. حداقل پرداخت مالیات در این صنف از ١٠ الی ١۵ میلیون تومان شروع شده و میلیاردی هم مالیات پرداخته می‌شود.
نادر بذرافشان با بیان اینکه صنف طلا و جواهر هیچ اعتراضی نسبت به فاکتور الکترونیکی ندارد، اظهار داشت: موضوع مورد انتقاد صنف طلا و جواهر شفافیت و صورت حساب و فاکتور الکترونیک نیست بلکه تعدد سامانه است، با تعدد سامانه ابهاماتی ایجاد شده، سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت تعاریف و کارکرد متفاوتی از هم دارند و همکاران صنفی ما از سال گذشته نسبت به سامانه جامع تجارت واکنش نشان دادند و معتقدیم برای این صنف و صنعت فعلا علمیاتی شدن سامانه جامع تجارت امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: در این صنعت چرخه و فرایند تولید تا توزیع یک شرایط خاصی دارد و سازمان امور مالیاتی و دولت درباره سامانه جامع تجارت در این صنعت باید تجدید نظر کند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تاکید کرد: انتشار شایعات و اطلاعات نادرست مانند اخذ مالیات ٢۵ درصدی عایدی بر سرمایه همزمان با آغاز شروع به کار سامانه مودیان و سامانه پایانه فروشگاهی از سوی افراد غیر تخصصی و غیر صنفی باعث شد، جو بازار طلا ملتهب شود و نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد شد که البته برای رفع این ابهامات جلساتی برگزار شد تا اطلاع رسانه‌های درست و دقیق انجام شود.
بذرافشان گفت: سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی درباره ثبت فاکتور‌های الکترونیک است که در این باره هیچ مشکل و انتقادی وجود ندارد و همکاران ما در حال پرداخت مالیات حقه هستند و آماده هرگونه همکاری برای ارتقای شفافیت هستیم و در این باره مشکلی و اعتراضی وجود ندارد. تنها انتقاد وارد بر سامانه جامع تجارت است که در حال حاضر امکان علیماتی شدن آن در این صنعت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با جلسات کارشناسی باید درباره سامانه جامع تجارت در صنعت طلا تجدید نظری و اصلاحاتی صورت بگیرد، اظهار داشت: صنعت طلا شرایط خاص خود را دارد و ثبت سرمایه اولیه و امنیت سامانه و ارائه کارت ملی از طرف مصرف‌کننده موضوعاتی است که باید درباره آن‌ها بررسی‌های بیشتری انجام شود. در حالی که در سامانه مودیان الزامی برای ثبت مدارک وجود ندارد، ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت الزامی و این تناقض‌ها در این دو سامانه متعدد است و باید این موضوعات را در قالب یک سامانه تعریف کنند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قبل از تصویب و اجرای این قوانین باید بستر آن و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند، گفت: قبل از اجرای این قوانین و مقررات جدید هیچ اطلاع‌رسانی انجام نمی‌شود و در حین اجرا با واکنش‌هایی از سوی فعالان صنف و مردم مواجه می‌شوند. در این روند دیگر کسی طلا را پشتوانه سرمایه نمی‌دانند چراکه مالیات وضع شده به صرفه نیست و فضای جامعه نسبت به این مسأله مسموم شد و در حال حاضر ضروری است که مسئولان به این موضوع ورود و بستر‌های اطلاع رسانی و تغییر رویکرد را فراهم کنند و معتقدیم آغاز به کار سامانه جامع تجارت در این صنف و صنعت باید به زمان دیگری موکول شود.
بذرافشان تاکید کرد: اینکه می‌گویند صنف طلا و جواهر مالیات نمی‌دهد صحت ندارد و درست نیست و میلیاردی مالیات می‌دهیم. به نادرستی گفته می‌شود که فعالان این صنف ۵٠٠ هزار تومان مالیات پرداختند که اساسا این موضوع صحت ندارد. حداقل پرداخت مالیات در این صنف از ١٠ الی ١۵ میلیون تومان شروع می‌شود و میلیاردی هم مالیات پرداخته می‌شود و اینکه در این صنف مالیات به حقه پرداخت نمی‌شود شایعه است. به طور قطع تولیدی‌های ضعیف مالیات کمتری می‌پردازند، اما اینکه هیچ مالیاتی داده نمی‌شود، درست نیست.
وی ادامه داد: درباره پرداخت مالیات و شفافیت و ارائه فاکتور‌های الکترونیک هیچ مشکل و اعتراضی نداریم، اما درباره موضوعاتی از جمله ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت و امنیت این سامانه و احراز هویت در سامانه مباحثی وجود دارد که باید به صورت کارشناسی به آن‌ها پرداخت و این موضوع باید برای مردم هم فرهنگ سازی شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.ua3ct1auvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما