plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

جابه جایی بیش‌از ۲ میلیون تن کالا از مرزهای جنوب شرقی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۶ تن کالا در ۹ ماه سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی این استان خبر داد.
جابه جایی بیش‌از ۲ میلیون تن کالا از مرزهای جنوب شرقی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، گفت: ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۶ تن کالا در ۹ ماه سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شد.
کرد با اشاره به جابه‌جایی این حجم از کالا توسط ۸۶ هزار و ۶۴۷ دستگاه کامیون، افزود: جابه‌جایی کالا از پایانه‌های مرزی شمال استان در ۹ ماهه سال جاری، رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
واردات بیش‌از ۲۱۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه
وی در ادامه به واردات ۲۱۰ هزار و ۳۹۶ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۸۸ تن به صادرات و ۷۱۵ هزار و ۵۰۲ تن کالا نیز به ترانزیت از طریق این پایانه‌های مرزی اختصاص داشته است. در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی شمال استان تردد می‌کنند.
کرد در خاتمه یادآور شد: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه فرصت‌های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده تا از ظرفیت پایانه‌های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت و در این راستا تمام تلاش این اداره‌کل فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای پاکستان و افغانستان است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.50j2yt0nja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما