plusresetminus
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ایران، تقاطع ترانزیت با جهان است بنابراین توسعه حمل و نقل موجب توسعه اقتصاد کشور خواهد شد.
ایران تقاطع ترانزیت جهان/ بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به اینکه ایران تقاطع ترانزیت جهان است، گفت: هفتمین نمایشگاه حمل و نقل تلاش کرده تا آخرین دستاوردهای بخش حمل و نقل را نمایش دهد ضمن آنکه در این نمایشگاه ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و بیش‌از ۸۵ شرکت دانش بنیان شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: امروزه در دنیا موضوع حمل‌ونقل به دلیل زیرساخت مسائل اقتصادی حائز اهمیت است؛ حمل و نقل می‌تواند زیرساخت مناسبی برای اقتصاد کشور باشد که باید در این راستا از تکنولوژی‌های روز دنیا نیز بهره‌مند شد.
افندی‌زاده گفت: ایران با توجه به موقعیت حمل و نقلی مناسب، می‌تواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند به طوریکه کریدورهای ترانزیت امکان ایجاد کریدورهای لجستیک را ایجاد می‌کند. این کریدورها امکان توزیع کالا را دارند که در مقابل امکان افزایش بهره‌وری را به همراه خواهند داشت، البته اگر بتوانیم کریدورهای لجستیکی را توسعه دهیم قطعاً می‌توانم در ادامه کریدورهای تجاری را نیز توسعه دهیم.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته، که امیدواریم بتوانیم نهایت استفاده را از آن‌ها داشته باشیم و البته شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خودشان را ارائه داده اند.
این مقام مسئول ادامه داد: دولت‌مردان سعی کردند که توسعه حمل و نقل موجب اتصال شبکه‌ها جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به سایر کشورها باشد. ایران با ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی با ۱۳ کشور دارای مرز آبی و زمینی است و در نگاه دولت سیزدهم استفاده از این فرصت‌ها وجود دارد و برای تأمین منابع گام خواهیم برداشت.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.w8vbjh8vn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما