plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

سهم ۸۸ درصدی بندر شهید رجایی در بارگیری کانتینری دریایی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ۷ ماهه ۱۴۰۲ میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی ۸۸ درصد کل کشور بود و سهم غیر نفتی ۶۰ درصد کل کشور که با ۲۰ درصد رشد همراه بوده است.
سهم ۸۸ درصدی بندر شهید رجایی در بارگیری کانتینری دریایی کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز (۱۵ آذرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره بر اینکه هرمزگان یک قطب مهم بندری کشور است، گفت: هرمزگان با دو هزار و ۲۲۷ کیلومتر طولانی‌ترین مرز دریایی را دارد و در البته این استان دارای ۱۴ جزیره است که حدود ۷۲ بندر بزرگ و کوچک در هرمزگان فعالیت دارند. در استان هرمزگان ۳۰۰ سازه دریایی با تنوع‌های مختلفی از کشتی سازی، صنایع فراساحلی وجود دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر استان ۱۸۱ میلیون تن و ظرفیت کانتینری ۶ میلیون (TUE) است که در فاز بعدی به ۸ میلیون (TUE) خواهد رسید و البته ظرفیت فعلی بندر با احتساب اسکله نفتی ۱۴۵ میلیون تن است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه تاکید کرد: در سال (۱۴۰۰) سهم بنادر هرمزگان در تخلیه و بارگیری نفتی کشور ۳۵ درصدی و در بخش کالای غیر نفتی سهم ۵۶ درصدی و در بخش مسافری با جابه‌جایی رشد ۴۷ درصدی داشتیم.
وی در خصوص اینکه هرمزگان دارای بیشترین ظرفیت گردشگر دریایی است، تصریح کرد: البته در سال‌جاری عملیات اجرایی عظیم‌ترین طرح گردشگر دریایی ایران در استان هرمزگان آغاز خواهد شد. البته ۳۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داریم که در ۲۸ همین ماه همه منعقد خواهد شد.
وی گفت: سه پروژه گردشگری دریایی در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهیم رساند و البته در بندر نخل ناخدا ۳.۵ کیلومتر اسکله ایجاد شد، در جزیره هرمز و بندر شهید حقانی این سه پروژه اجرا می‌شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.6n6t23n-kftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما