plusresetminus
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و روسیه در نشست ویدئو کنفرانسی برای ترانزیت ۱۰میلیون تنی کالا از مسیر "ایران" هدف‌گذاری کردند.
هدف‌گذاری ترانزیتی ۱۰ میلیون تن کالا از مسیر ایران به روسیه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، در نشست ویدئو کنفرانسی شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه همه همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور در حوزه زیرساخت و حمل و نقل و ترانزیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست دو طرف اهم موضوعات مورد گفت‌وگو در همکاری دو کشور در زمینه ترانزیت و چگونگی دستیابی دو کشور به هدف ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا از مسیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین بررسی نقشه راه پیشنهادی ایران و نظرات ارسالی فدراسیون روسیه در این زمینه که در دست جمع بندی و نهایی سازی است، بیان داشتند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تبادل نظر در زمینه همکاری بندری دو کشور به‌ویژه در دریای خزر، گفت‌وگو برای افزایش کشتیرانی در دریای خزر بین دو کشور و وجود ظرفیت مناسب بنادر ایران برای عملیات جابه‌جایی کالاهای ارسالی از روسیه و در ادامه مسیر حمل از ایران با شیوه ترکیبی به مقصد مورد نظر را مطرح کرد. در این نشست در مورد روند پیشرفت پروژه ساخت مسیر ریلی رشت- آستارا نیز گفت‌وگو و گزارشی از پیشرفت پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت «» کاسپین سرویس ارائه شد.
اعلام آمادگی ایران برای حمل ریلی ۲ میلیون تن کالا از شرق
وی بیان‌داشت: در این نشست طرفین درباره مسائل حمل و نقل ریلی و توسعه حمل و نقل ترکیبی بین دو کشور در امر ترانزیت و آمادگی ایران برای حمل ریلی بیش از ۲ میلیون تن کالا از قلمرو جمهوری اسلامی از مسیر شرق دریای خزر و همچنین حمل و نقل جاده‌ای و بررسی مشکلات رانندگان دو کشور به‌ویژه در زمینه صدور سریع ویزا بحث و تبادل نظر و راهکارهای مشخصی در این موارد پیش بینی و اتخاذ کردند. مقرر شد پروتکل چهاردهمین نشست همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور، هفته آینده جمع بندی و نهایی شود و در حاشیه کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به امضا طرفین برسد.
انتهای پیام/.
 
 
 
https://asrgomrok.ir/vdcb.8bwurhb0siupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما