plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

اجرای قانون جدید بازنشستگی از سال ۱۴۰۵

وزیر کار تاکید کرد: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.
اجرای قانون جدید بازنشستگی از سال ۱۴۰۵
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در مورد زمان اجرای قانون جدید بازنشستگی گفت: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.
 صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح کالا برگ گفت: تمام زیر ساخت های نرم افزاری و نرم افزاری اجرای این طرح تکمیل شده و نزدیک به ۱۵۰ هزار فروشگاه به سامانه متصل هستند. هر چه زمان می گذرد اقبال عمومی به این طرح بیشتر می شود از ۱۷ آبان تا الان حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر از این ساز و کار استفاده کردند، در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم به این موضوع پرداخته شده است و دولت به تکلیف خود در مورد کالا برگ عملا کرده است.
وی در مورد مصوبه مجلس پیرامون بازنشستگی گفت: منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان از کسورات قانونی کارمندان و شاغلین در بخش خصوصی و عمومی تامین می شود با توجه به افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق ها که در چارچوب مقررات و شاخص های بین المللی ۶ نفر حقوق بگیر به یک نفر بازنشسته می باشد، به شدت کاهش یافته است.
وزیر کار ادامه داد: در صندوق تامین اجتماعی که بهترین صندوق است چهار و یک دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، در صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، بسیاری از صندوق ها، صندوق بسته تعریف شده اند و علت این است که میانگین شاخص امید به زندگی و ضریب پشتیبانی کاهش یافته است.پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه برای آحاد کارمندان دولت سه ماه خدمت افزایش یابد در مجلس اصلاح شد.
وی تاکید کرد: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.6nak49nmm5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما