plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

صادرات پارت به پارت برق نداریم

معاون انتقال و تجارت برق با تاکید بر اینکه هم اکنون صادرات پارت به پارت نداریم گفت: اما در این خصوص طرح های مطالعاتی آغاز شده است.
صادرات پارت به پارت برق نداریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمد الله داد معاون انتقال و تجارت برق در نشست حاشیه‌ای نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت: ما در حال حاضر با تمام کشورهایی که مرز خاکی داریم، تبادل انرژی داریم به طوری که هم اکنون به عراق، افغانستان و پاکستان صادرات و با ترکیه تبادل برق داریم.
وی افزود: ما هم چنین با کشور ترکیه نیز تبادلات انرژی داریم و باید از مزیت اختلاف افق کشور در زمان پیک مصرف استفاده کنیم. ما با این کشور قرارداد زیرو بالانس داشتیم، یعنی سه روز و نیم برق را دریافت و سه روز و نیم برق را صادر کنیم.
به گفته این مقام مسئول با وجود صادرات اولویت تأمین برق با مشترکان داخلی است. زمانی که نیاز بیشتری برق به در تابستان داریم بیشتر نیاز مشترکین داخلی را تأمین می‌کنیم و واردات داریم و مازاد تولید برق در زمان کم باری یعنی ۶ تا ۷ ماه از سال کار صادرات را انجام می‌دهیم.
وی در رابطه با وضعیت صادرات و واردات برق کشور خاطر نشان کرد: ظرفیت تبادل برق کشور ما بیش از ۲ هزار مگاوات است اما میزان واردات و صادرات برق ما به یک مقدار بوده است، از این نظر تعادل خوبی در منطقه وجود دارد.
این مقام مسئول اضافه کرد: خط سوم واردات برق از ترکمنستان و همچنین خط سوم واردات برق از ارمنستان را در دست احداث داریم و پیمانکاران این پروژه‌ها هم ایرانی هستند.
وی ادامه داد: در حوزه صادرات هم پروژه‌های مطالعاتی به پاکستان و عراق و افغانستان در دست اجرا است و برنامه داریم که در مدت کوتاهی تبادل افزایش یابد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت صادرات پارت به پارت خاطر نشان کرد: صادرات و واردات برق از طریق قراردادهای وزارت نیرو انجام می‌گیرد و صادرات پارت به پارت در دستور کار قرار دارد اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcj.xeofuqex8sfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما