plusresetminus
وزیر راه و شهرسازی از توافق ‌با "روسیه، عراق، سوریه، ارمنستان و ترکمنستان" برای توسعه روابط ترانزیتی خبر داد و گفت: اتصال ‌بندر شهید رجایی به بندر کاسپین ‌اجرایی می‌شود‌.
توافق ترانزیتی ایران با "روسیه، عراق، سوریه، ارمنستان و ترکمنستان"‌ / اتصال ‌بندر شهید رجایی به بندر کاسپین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مهرداد بذرپاش پیش از طهر امروز در آیین گشایش پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش ضمن قدردانی از مدیرانی که در ساخت این پروژه مشارکت داشتند، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مناطق آزاد در همه شقوق یک موضوع جدی است و حمل‌ونقل هوایی در جزیره کیش به عنوان اصلی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر و بار از اهمیت ویژه‌ و راهبردی برای توسعه این منطقه برخوردار است بنابراین در دولت عزم‌مان را بر تکمیل و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در تمام حوزه‌ها گذاشته‌ایم.
تجلی فرصت‌های ترانزیتی در مناطق آزاد
وی احداث فرودگاه در منطقه‌ای که دسترسی مردم فقط از مسیر هوایی امکانپذیر است را پروژه‌ای راهبردی دانست و افزود: باید پس از بهره‌برداری از این پروژه زیبا، به فرصت‌های لجستیکی در مناطق آزاد توجه بیشتری داشته باشیم و در جذب سرمایه‌گذاری‌ها کوتاهی نکنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد و جهت‌گیری جدیدی در مدیریت مناطق آزاد حاکم شده است و قرار است به فرصت‌های درخشان سرمایه‌گذاری و لجستیکی و ترانزیتی برای کشور تبدیل شود، تصریح کرد: فرصت‌های ترانزیتی به عنوان ظرفیت تولید ثروت برای حال و آیندگان در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش تجلی می‌یابد. 
کیش باید دروازه‌های سرمایه‌گذاری برای کل کشور باشد
بذرپاش با بیان‌ اینکه ‌مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کیش باید دروازه‌های سرمایه‌گذاری برای کل کشور باشند و زیرساخت‌های فراهم شده در جزیره کیش از جمله پروژه فرودگاهی افتتاح شده، نه تنها برای توسعه این جزیره بلکه برای کل کشور تاثیر‌گذار خواهد بود چرا که می‌تواند موجب جذب سرمایه داخلی و خارجی شود، ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در کشور نیز بدون تجهیز فرودگاه‌ها و خدمات مناسب و به‌روز فرودگاه و افزایش پروازها ممکن نمی‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اجلاس اکو که در سطح سران برگزار شد بر فرصت‌های ترانزیتی تاکید شد و ایران در این اجلاس به عنوان یکی از محورهای اصلی مطرح بود، تصریح کرد: تکمیل کریدور جنوب شرق تا شمال در دستور کار است و توافقات با روسیه، عراق، سوریه، ارمنستان و ترکمنستان در راستای توسعه فرصت‌های ترانزیتی است.
نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم
وی با بیان اینکه مردم از مسئولان توقع خدمت دارند و نهضت اتمام طرح‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: اتصال دریا به دریا از بندر شهید رجایی به بندر کاسپین نیز به زودی اجرایی می‌شود.
بذرپاش با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های دولت در روزهای اخیر فراهم کردن و تسهیل شرایط در کشور برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود: سفرها و دیدارهای متعدد خارجی و همینطور جلساتی که با کشورهای منطقه با محوریت تکمیل کریدورها و استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران برگزار می‌شود، ناظر به همین موضوع است.
آغاز توسعه فرودگاه ‌امام خمینی ‌تا دو هفته آینده
وی با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه‌های مربوط به کریدورهای کشور یادآور شد: این پروژه‌ها به صورت روزانه توسط رئیس جمهور پیگیری می‌شود. معتقدیم این پروژه‌ها و درآمدزایی حاصل از آن برای کشور و فرزندان این خاک آینده ساز است.
وزیر راه خاطرنشان کرد: در بخش هوایی توسعه پایانه‌های کشور در دستور کار و عملیات توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.
به گزارش تسنیم، پایانه فرودگاه بین‌المللی کیش با قابلیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر و با زیربنای 49 هزار مترمربع به‌عنوان سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور، با حضور وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی شد.
این پروژه ملی با رویکرد ارتقاء ظرفیت و بهبود ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بر اساس ضوابط و استانداردهای روز پایانه‌های فرودگاهی معتبر دنیا ساخته شده است و با پشت‌سر گذاشتن فرایندهای آزمایشی پذیرش مسافر و نیز اخذ مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ‌با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گشایش یافت.‌
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.ravct1a5pbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما