plusresetminus
استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در قله مباحث پژوهشی قرار دارد،گفت: این حوزه جزو نقاط قوت ماست و از کشورهای پیشرفته دنیا دراین زمینه عقب نیستیم.
هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در قله مباحث پژوهشی دنیا/حرکت ایران پا به‌ پای کشورهای پیشرفته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، احمدرضا منتظر القائم با اشاره به اینکه تعریفی که از اینترنت اشیا وجود دارد، مفهومی است که جنبه‌های مختلف تکنولوژی را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: از دیدگاه من عملکرد مراکز علمی در زمینه IOT (اینترنت اشیاء) قابل دفاع است.
وی افزود: هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در قله مباحث پژوهشی قرار دارد؛ تعداد نویسندگان ایرانی در مجلات مرتبط در اینترنت اشیاء نشان می‌دهد این حوزه جزو نقاط قوت ماست و از این جهت از کشورهای پیشرفته دنیا در بسیاری از حوزه‌ها عقب نیستیم.
استاد دانشگاه اصفهان و بدبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرده با اشاره به افزایش بیش از ۲۰ درصدی تعداد مقالات ارسالی به این کنفرانس نسبت به دوره قبل ابراز کرد: محورهای این کنفرانس به گونه‌ای انتخاب شد که علاوه بر جذابیت برای پژوهشگران، در صنعت نیز قابل استفاده باشد و به بیان دیگر هم موضوعات پژوهشی و هم محورهای کاربردی در این کنفرانس لحاظ شده‌اند.
وی ادامه داد: هوش مصنوعی در اینترنت اشیاء، مدیریت و بهره‌وری انرژی با اینترنت اشیاء، کاربردهای اینترنت در صنایع مختلف، کاربرد اینترنت اشیاء در شبکه‌های سلولی محورهای این دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء بود.
دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها گفت: در این رویداد ۱۸۵ مقاله دریافت شد که از این تعداد ۸۵ مقاله در مرحله پذیرش اولیه انتخاب شدند؛ در گام بعدی و پس از داوری‌های دقیق، ۶۷ مقاله به صورت نهایی پذیرش شد که از این تعداد ۲۸ مقاله به زبان فارسی و ۳۹ مقاله به زبان انگلیسی است.
منتظرالقائم با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نویسنده در تهیه مقالات یاد شده نقش داشتند، خاطرنشان کرد: تعداد مقالات نسبت به دوره قبلی کنفرانس افزایش بیش از ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.
ایران از کشورهای پیشتاز دنیا در زمینه اینترنت اشیاء
وی گفت: تعداد نویسندگان ایرانی در مجلات مرتبط در اینترنت اشیاء نشان می‌دهد این حوزه جزو نقاط قوت ماست و از این جهت از کشورهای پیشرفته دنیا در بسیاری از حوزه‌ها عقب نیستیم؛ هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در قله مباحث پژوهشی قرار دارد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.397rak9xypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما