plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

علت بلاتکلیفی فعالان اقتصادی

امیر کشانی، رئیس اتاق اصفهان، با اشاره به بخشنامه‌‌‌های جدید برای رفع تعهد ارزی و تعلیق کارت‌‌‌های بازرگانی، گفت: صدور بخشنامه‌‌‌های متعدد موجب بلاتکلیفی فعالان اقتصادی و اختلال در تولید و صادرات شده است.
علت بلاتکلیفی فعالان اقتصادی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، بیان کرد: بخشنامه‌‌‌ای طی چند ماه گذشته از طرف سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد و براساس آن به صادرکنندگانی که میزان رفع تعهد ارزی آنها کمتر از ۶۰‌درصد بود دوماه فرصت داده شده است تا رفع تعهد کنند. پس‌‌‌ازآن، بخشنامه دیگری ارائه شده و براساس آن کارت‌‌‌های بازرگانی آن افراد تعلیق می‌شود و ستاد تسهیل و شورای تامین نیز نمی‌‌‌توانند اظهارنظری در این زمینه داشته باشند. کشانی، در صد و سی و یکمین نشست شورای گفت‌‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، افزود: بخشنامه‌‌‌های متعددی در مورد رفع تعهد ارزی صادر شده که تناقض در آنها دیده می‌شود و موجب بلاتکلیفی فعالان اقتصادی شده است. وی با انتقاد شدید از صدور این بخشنامه، گفت: تعلیق کارت‌‌‌های بازرگانی اعضای اتاق به‌‌‌هیچ‌‌‌عنوان پذیرفته نیست و موجب آسیب زدن به کسب‌وکار فعالان اقتصادی می‌شود. در نامه اخیر اتاق اصفهان به وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به موارد متعددی در این خصوص، پیشنهادهایی در هفت‌بند به‌‌‌منظور راهکارهای توسعه اقتصاد ارائه شده است که در بند اول آن بر ارائه نشدن بخشنامه‌‌‌های جدید در حوزه اقتصاد طی سه‌ماه تاکید شده بود. به گفته کشانی، صدور این بخشنامه‌‌‌های در حوزه اقتصاد بدون در نظر گرفتن نظرات نخبگان صنعتی و مشاوره با بخش خصوصی باعث اختلال در صادرات و بروز مشکل در روند تولید شده است. سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این نشست در مورد معضل صدور بخشنامه‌‌‌های متناقض در حوزه اقتصاد گفت: وجود بخشنامه‌‌‌های متعدد مربوط به بخش صنعت امروزه به یکی از معضلات صنعتگران تبدیل شده است و یکی از سیاست‌‌‌های دولتمردان آن است که از صدور این بخشنامه‌‌‌ها جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: در بخشنامه‌‌‌ای که به تعلیق کارت‌‌‌های بازرگانی با کمتر از ۶۰‌درصد رفع تعهد ارزی پرداخته، مباحث غیرقانونی مطرح شده است. استاندار اصفهان در مورد قطعی برق صنایع گفت: براساس گزارش‌‌‌های به‌‌‌دست‌‌‌آمده، تولیدکنندگان همچنان با معضل قطعی برق مواجه هستند؛ به همین منظور از دستگاه‌‌‌های متولی انتظار داریم برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند. وی اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی توسعه استان، توسعه اقتصاد دانش‌‌‌بنیان است و به همین منظور باید پیوند عمیقی بین استان با چنین رویدادهای علمی ایجاد شود تا در آینده میزان سرمایه‌گذاری در قالب فناوری‌‌‌های نوین افزایش یابد.
https://asrgomrok.ir/vdcb.9bzurhb9siupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما