plusresetminus
وزیر راه و شهرسازی ظرفیت اسمی بندر امیرآباد را در حال حاضر ۷.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: افزایش این ظرفیت به ۱۰ میلیون تن تا پایان دولت سیزدهم در برنامه قرار گرفته است.
هدف‌گذاری برای افزایش ظرفیت بندر امیرآباد به ۱۰ میلیون تن
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بندر امیرآباد، با اشاره به اهمیت راهبردی این بندر، گفت: جلسات متعددی برای توسعه ظرفیت بندر امیرآباد در تهران برگزار شد چرا که این بندر ارتباط ایران را با کشورهای آسیای میانه و قفقاز برقرار می‌کند و بندر مهم و جذابی برای شرکای راهبردی کشورمان به حساب می‌آید.
وی یکی از ویژگی‌های بندر امیرآباد را اسکله‌های رو-رو دانست و افزود: اسکله کامیونی این بندر در حال حاضر فعال است و حمل خودرو و سایر کالاها توسط آن انجام می‌شود و راه‌اندازی اسکله رو-رو ریلی این بندر سال‌ها معطل مانده بنابراین امروز مقرر شد پیمانکار آن تغییر کند تا طی یک سال آینده این اسکله نیز به بهره‌برداری برسد و قطعاً بهره‌برداری از این اسکله رخداد بزرگی در توسعه زیرساخت‌های تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد به شمار می‌آید.
وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در مدت اخیر را افرایش ظرفیت سیلوهای این بندر دانست که از ۳۶۰ هزار تن به حدود ۴۶۰ هزار تن رسیده است و این ظرفیت با توسعه زیرساخت‌ها در پس کرانه بیشتر نیز خواهد شد و در حال حاضر ظرفیت اسمی بندر امیرآباد ۷.۵ میلیون تن است و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت به ۱۰ میلیون تن تا پایان دولت سیزدهم انجام شده است.
وی افزود: با تحقق این هدف، آماده پذیرش حجم عظیم بار از همسایه‌های شمالی خواهیم بود و در راستای تکمیل کریدور شمال-جنوب، در استان مازندران، توسعه بندر امیرآباد در اولویت قرار گرفته که به این ترتیب دریای شمال به دریای جنوب متصل شود و هرچه ظرفیت‌های ریلی داخل کشور ارتقا یابد، با کمک بندر امیرآباد می‌توان امکان ترانزیت کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
وی با بیان اینکه ارتقا زیرساخت‌ها و تجهیزات بنادر و تسهیل و توسعه اتصال آن‌ها به زنجیره ریلی کشور از دستورات رئیس جمهوری است، افزود: در سفرهای مختلف با کشورهای منطقه همگی به استفاده بیشتر از بندر امیرآباد تمایل نشان دادند چرا که فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای آن‌ها در این بندر وجود دارد که هم به نفع آن‌ها و هم به نفع ایران است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف گذاری برای افزایش حمل بار و ترانزیت داخلی و خارجی، استان مازندران را دارای ظرفیت‌های عظیمی در این حوزه دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها به منظور ثروت آفرینی بیشتر برای کشور ضروری است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcj.8eafuqehysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما