plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

وضعیت دلهره‌آور حباب قیمت سکه در آستانه پاییز

سکه امامی تقریبا ۵.۵ میلیون بیشتر از ارزش ذاتی خودش فروخته شد و حباب سکه گرمی از قیمت واقعی آن جلو زده است
وضعیت دلهره‌آور حباب قیمت سکه در آستانه پاییز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، بازار سکه و طلا به شکل سنتی با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه صفر رونق پیدا می‌کند. با اتمام ایام عزاداری و مناسبت‌های ربیع‌الاول، تقاضایی که برای خرید طلا و سکه به‌وجود می‌آید منجر به رشد قیمت‌ها در بازار می‌شود و از یک طرف دیگر بررسی‌های فرارو ثابت می‌کند از ۱۳۹۷ به اینطرف نمودار قیمت سکه و طلا در نیمه دوم سال همیشه صعودی بوده است. همه این حرف‌ها برای وسوسه خرید سکه کافی است، اما چیزی که می‌تواند ترس و دلهره را به جان خریداران بیاندازد، حجم فعلی حباب قیمت سکه‌های طلاست. طوری که سکه امامی روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور تقریبا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی خودش فروخته شد و حباب قیمت سکه گرمی از نرخ واقعی آن جلو زد.
حباب قیمت سکه امامی؛ پنج میلیون و ۵۲۷ هزار تومان
قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور از مرز ۲۸ میلیون پایین آمد. صراف‌ها تا عصر امروز هر قطعه سکه امامی را به‌شکل تکفروشی معادل ۲۷ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان فروختند که نسبت به عصر دیروز شاهد کاهش ۱۰۵ هزار تومان قیمت سکه امامی بودیم. عصر دوشنبه سکه امامی بیش از ۲۸ میلیون قیمت داشت و معادل ۲۸ میلیون و ۸۷ هزار تومان فروخته می‌شد. اما همین سکه امامی درحال حاضر کمی بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از ارزش ذاتی خودش فروخته می‌شود و امروز حباب قیمت سکه امامی دقیقا به پنج میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسید.
حباب قیمت سکه تمام‌بهار آزادی؛ دو میلیون و ۸۹۱ هزار تومان
حباب قیمت سکه تمام‌بهار آزادی به حدود سه میلیون تومان رسیده و فعلا از حباب قیمت سکه امامی کمتر است. به‌شکل دقیق‌تر، ارزش واقعی سکه تمام‌بهار آزادی در روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور دو میلیون و ۸۹۱ هزار تومان کمتر از چیزی بوده که بابت نرخ فروش آن ردوبدل شده است.
سکه تمام‌بهار آزادی یا همان تمام‌سکه طرح قدیم عصر سه‌شنبه به‌شکل تکفروشی معادل ۲۵ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به‌فروش رسیده، اما با احتساب حبابی که دارد، ارزش ذاتی قیمت تمام‌سکه بهار آزادی به ۲۲ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان می‌رسد.
سکه تمام‌بهار آزادی که الان در کانال ۲۵ میلیون معامله می‌شود، همزمان با روز‌های تاریخی دهه اول اردیبهشت برای اولین بار از مرز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد و تا ۳۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان بالا رفت.
حباب قیمت نیم‌سکه بهار آزادی؛ سه میلیون و ۸۹۱ هزار تومان
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید. با این حال نیم‌سکه بهار آزادی سه میلیون و ۸۹۱ هزار تومان نسبت به ارزش واقعی خودش بیشتر فروخته شده است.
نیم‌سکه بهار آزادی روز ۱۱ اردیبهشت امسال تا قله تاریخی ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بالا رفت. از آن موقع تا الان قیمت نیم‌سکه بهار آزادی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی داشته، اما هنوز هم بیش از سه میلیون و ۸۹۰ هزار تومان نسبت به ارزش واقعی خودش فروخته می‌شود.
حباب قیمت ربع‌سکه بهار آزادی؛ چهار میلیون و ۵۱۸ هزار تومان
حباب قیمت ربع‌سکه بهار آزادی کمی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. عصر سه‌شنبه صراف‌ها هر قطعه ربع‌سکه بهار آزادی را معادل ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان فروختند، اما بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد میزان حباب قیمت ربع‌سکه بهار آزادی دقیقا چهار میلیون و ۵۱۸ هزار تومان بوده است؛ یعنی بیشتر از حباب قیمت نیم‌سکه.
قیمت ربع‌سکه بهار آزادی روز سه‌شنبه حدود ۱۰۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد و به کف کانال ۱۰ میلیون نزدیک شد. همین سکه را در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان می‌فروختند و در این مدت شاهد ریزش ۲۰ درصدی قیمت ربع‌سکه بهار آزادی بودیم.
حباب قیمت سکه گرمی؛ سه میلیون و ۲۰۲ هزار تومان
حباب قیمت سکه گرمی درحالی به سه میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسیده که خود آن را به شکل تکفروشی پنج میلیون و ۹۸۰ هزار تومان می‌فروشند. با این اوصاف ارزش واقعی سکه گرمی از حباب آن کمتر است و از این لحاظ می‌تواند درمقایسه با بقیه سکه‌های طلا ترس و دلهره بیشتری برای خریداران داشته باشد.
قیمت سکه گرمی روز ۱۱ اردیبهشت امسال برای اولین بار تا مرز هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بالا رفت و الان نسبت به آن روز این سکه ۲۲.۵ درصد کمتر معامله می‌شود.
حباب قیمت انواع سکه
انواع سکه قیمت حباب قیمت
سکه امامی 27 میلیون و 987 هزار تومان پنج میلیون و 527 هزار تومان
سکه تمام‌بهار آزادی 25 میلیون و 305 هزار تومان دو میلیون و 891 هزار تومان
نیم‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 120 هزار تومان سه میلیون و 891 هزار تومان
ربع‌سکه بهار آزادی 10 میلیون و 140 هزار تومان چهار میلیون و 518 هزار تومان
سکه گرمی پنج میلیون و 980 هزار تومان سه میلیون و 202 هزار تومان
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.xnqt23n66ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما