plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

حذف کامل دلار از معاملات روسیه و چین

به گفته گئورگی زینوویف - مدیر بخش آسیایی شماره یک وزارت خارجه روسیه - دلارزدایی از تجارت روسیه و چین عملا کامل شده است.
حذف کامل دلار از معاملات روسیه و چین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، این مقام مسئول گفت: سهم دلار آمریکا در تسویه حساب‌های متقابل بین کشور‌های همسایه طی دو سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، زینوویف اظهار کرد: سهم ارز‌های ملی در پرداخت‌های روسیه و چین با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است و در ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵ درصد بود و اکنون از ۸۰ درصد فراتر رفته است.
وی افزود: حجم مبادلات روبل-یوآن در بورس مسکو (MOEX) مدت‌ها پیش از دلار-روبل پیشی گرفته است.
به گفته زینوویف، کسب‌وکار‌های روسی و چینی به سرعت از ارز‌های «سمی» غربی دور می‌شوند و روبل و یوان را به‌عنوان روشی مطمئن‌تر و ایمن‌تر برای پرداخت انتخاب می‌کنند.
این دیپلمات خاطرنشان کرد که مسکو و پکن ابزار‌های حیاتی را توسعه داده‌اند تا تسهیل تمام معاملات لازم را تا حد امکان ممکن کنند، علیرغم بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی بین‌المللی که به‌طور قابل توجهی بر موسسات مالی و توانایی آن‌ها برای عملکرد موثر تاثیر می‌گذارد.
این تغییرات نشان دهنده دور شدن روسیه از مبادلات ارزی کشور‌های غیردوست در پس زمینه تحریم‌هاست. در اوایل سال جاری، آنتون سیلوانوف - وزیر دارایی روسیه - گفت که این کشور دیگر به دلار اعتماد ندارد و آن را ابزاری کاملا غیرقابل اعتماد خواند.
اظهارات زینوویف در آستانه هشتمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک روسیه بیان شد. بیشتر بحث‌ها در این رویداد سالانه بر داد و ستد، تجارت و سرمایه‌گذاری متمرکز خواهد بود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.f052yt0j9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما