plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

تغییر ساعت ادارات چقدر به صرفه جویی در مصرف برق کمک کرد؟

بعد از ۳ ماه ساعت کاری ادارات به حالت قبلی برگشت. آنگونه که ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اعلام کرده با تغییر ساعت ادارات به طور متوسط حدود ۱۵۰ مگاوات ساعت صرفه جویی صورت گرفت.
تغییر ساعت ادارات چقدر به صرفه جویی در مصرف برق کمک کرد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، طرح ۳ ماهه دولت برای تغییر ساعت ادارات کشور به پایان رسید. بر اساس آنچه اعلام شده از فردا یعنی از شنبه ۱۸ شهریور کار ادارات از امروز تقریبا به حالت عادی باز خواهد گشت. هر چند که برخی ادارات مانند بانک ها دیروز تغییر ساعت را تجربه کردند.
این تصمیم که برای مدیریت مصرف برق گرفته شده بود، با انتقادات زیادی مواجه شد و دردسرهای فراوانی را هم ایجاد کرد. حالا شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که این تصمیم تا چه اندازه به مدیریت مصرف برق کمک کرده است.
آنگونه که کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران به بازار گفته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف برق تهران مربوط به ادارات بوده است.
او با اشاره به اینکه اوج مصرف برق در ساعت های ۱۱ تا ۱۷ صورت می گیرد، می گوید که با تغییر ساعت ادارات به طور متوسط حدود ۱۵۰ مگاوات ساعت صرفه جویی حاصل شد. به عبارت دیگر اگر تغییر ساعت انجام نمی شد مثل این بود که ۱۵۰ هزار مشترک به بازار شبکه تهران اضافه می شد.
البته باید اشاره کرد درست در روزهایی که ساعت کار ادارات برای مدیریت مصرف تغییر کرده بود، ۵ درصد ادارات و سازمان ها و نهادهای دولتی بی توجه به وضعیت بحرانی تامین برق، مصرف بیشتری نسبت به سال گذشته داشتند. آنگونه که آمارها نشان می دهد برق ۵۰۰ اداره دولتی پر مصرف در تابستان امسال به دلیل اضافه مصرف و بی توجه به هشدارها قطع شده است.
از طرفی مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق هم گفته که قرار بود که با تغییر ساعت اداری حدود ۱۰۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی صورت گیرد که ۸۵۰ مگاوات آن محقق شده است.
گفتنی است که از شنبه ۱۸ شهریور طبق تصویب‌نامه هیات‌وزیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی باید در ساعت ۷ صبح، واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه و واحدهای صنعتی ۷ صبح در محل کار خود حاضر باشند.
https://asrgomrok.ir/vdcd.j052yt05za26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما