plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

تحلیل بنیادی سهام «خودرو»/ ایران خودرو؛ یک گام تا ورشکستگی!

بررسی کارنامه مردادماه ایران خودرو حاکی از آن است که این شرکت خودروسازی روزبه‌روز به مقصد ورشکستگی نزدیک‌تر خواهد شد؛ چرا که روند فروش شرکت در این ماه به شدت نزولی شده و همین امر درآمد ایران خودرو را در مرداد به کمتر از نصف درآمد تیرماه رسانده است.
تحلیل بنیادی سهام «خودرو»/ ایران خودرو؛ یک گام تا ورشکستگی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، بررسی کارنامه مردادماه ایران خودرو حاکی از آن است که این شرکت خودروسازی روزبه‌روز به مقصد ورشکستگی نزدیک‌تر خواهد شد؛ چرا که روند فروش شرکت در این ماه به شدت نزولی شده و همین امر درآمد ایران خودرو را در مرداد به کمتر از نصف درآمد تیرماه رسانده است.
گزارش عملکرد ایران خودرو در مردادماه منتشر شد و طبق معمول اخبار خوبی را برای سهامداران خود مخابره نکرد. چرا که ارقام تولید، فروش و درآمد ماهیانه شرکت به شدت نزولی شده‌اند. مقدار فروش ایران خودرو در این ماه تا حدی پایین آمد که حتی رشد ۵۳ درصدی میانگین نرخ‌های فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز نتوانست جلوی کاهش درآمد شرکت را بگیرد.
کارنامه ایران خودرو در مرداد
نگاهی دقیق‌تر به ارقام منتشر شده در گزارش عملکرد ماهانه ایران خودرو نشان می‌دهد مقدار تولید شرکت در دومین ماه از تابستان سال ۱۴۰۲ به ۳۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه رسیده که ۱۲ هزار و ۱۷۷ دستگاه کمتر از میانگین ماهانه تولید در یک سال اخیر است.
همچنین این عدد در مقایسه با تولید ۴۷ هزار و ۲۲۴ دستگاهی تیر و ۴۱ هزار و ۳۴۲ دستگاهی مرداد ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۲ و ۱۱ درصد افت داشته است. همین کاهش مقدار تولید شرکت سبب افت مقدار فروش شرکت نیز در بازه زمانی مذکور شده است؛ به طوری که ایران خودرو در مردادماه امسال توانست تنها ۲۷ هزار و ۹۸۹ دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند. رقمی که از میانگین فروش ماهانه شرکت در یک سال اخیر حدود ۲۱ هزار دستگاه کمتر است.
همچنین تیراژ فروش مردادماه ایران خودرو در مقایسه با فروش ۵۸ هزار و ۹۱۵ دستگاهی تیرماه و فروش ۵۰ هزار و ۱۴۶ دستگاهی مرداد ۱۴۰۱ نیز حدود ۵۲ و ۴۴ درصد کاهش داشته است.
تحلیل بنیادی سهام «خودرو»/ ایران خودرو؛ یک گام تا ورشکستگی!
افت درآمد حاصل از فروش
کاهش تیراژ فروش در مردادماه سبب افت شدید درآمدزایی ایران خودرو از محل فروش شده است. به طوری که درآمد شرکت در این ماه حتی به نصف درآمد شرکت در تیرماه نیز نرسید. لازم به ذکر است ایران خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۲ از فروش محصولات خود حدود ۹ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که در مقایسه با درآمد ۱۸ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومانی تیرماه و درآمد ۹ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومانی مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۱ و ۳ درصد کاهش داشته است.
عمده درآمد ایران خودرو در این ماه مختص به فروش خودرو‌های گروه پژو بوده است. جالب است که مبلغ فروش شرکت در این گروه نیز حدود ۶۶ درصد کاهش داشته است.
تحلیل بنیادی سهام «خودرو»/ ایران خودرو؛ یک گام تا ورشکستگی!
در نهایت باید گفت ایران خودرو در مردادماه امسال عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشته است و حتی افزایش قیمت خودرو نیز نتوانست دردی از مشکل درآمدزایی آن دوا کند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.5bzurhbzaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما