plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

حذف شرط سابقه واردات برای برخی تولیدکنندگان

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت بررسی سیستمی شرط سابقه واردات روی برخی کد تعرفه‌ها برای ثبت سفارش‌های مربوط به واحدهای تولیدی حذف شد.
حذف شرط سابقه واردات برای برخی تولیدکنندگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، نرگس باقری زمردی، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت طی نامه‌ای به دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، اعلام کرده که بررسی سیستمی شرط سابقه واردات روی کد تعرفه‌های درج شده در جدولی که از سوی این سازمان ارائه شده، برای ثبت سفارش‌های مربوط به واحدهای تولیدی برای حالت نیاز تولید خود، حذف شود.
بر این اساس برای برخی تعرفه‌های مشخص، واحدهای تولیدی از بررسی سقف و سابقه واردات مستثنی شده‌اند و با ارز خود و دیگران قابلیت واردات دارند.
گفتنی است چند ماه پیش هم سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای از تغییر فرآیند بررسی سیستمی سابقه واردات برای برخی تعرفه‌ها خبر داد که بر اساس آن برای ۲۵ ردیف تعرفه‌، بررسی سابقه واردات به صورت کلی حذف شد. همچنین برای ۱۶۲ ردیف تعرفه‌، بررسی سابقه واردات برای واحدهای تولید (حالت ثبت سفارش "نیاز تولید خود") و برای ۲۷ ردیف تعرفه‌، بررسی سابقه واردات برای واحدهای دارای جواز تأسیس با پیشرفت فیزیکی حداقل ۳۵ (حالت ثبت سفارش "مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید واحد دارای جواز تأسیس") حذف شد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.mqma2bqesla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما