plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

خدمات پست در ایام اربعین اعلام شد

نشست خبری تشریح خدمات شبکه پستی کشور در ایام اربعین حسینی برگزار شد.
خدمات پست در ایام اربعین اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سعید شریف زاده - رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست در این نشست اظهار کرد: ستاد اربعین شرکت ملی پست در سال گذشته به صورت مردمی تشکیل شد تا خدماتی را به زایران ارایه کند.
وی افزود: سال گذشته موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشتیم، سال گذشته بارکدهایی را در مبادی زمینی و هوایی بر روی وسایل زایران نصب کردیم که نتایج خوبی دریافت کردیم اما امسال وضعیت فرق کرده و موضوع جزو تکالیف اداری ما شده است. البته نوع تکلیف‌های ما مانند سال گذشته است اما امسال تکمیل‌تر شده است. امسال با آمادگی بیشتری در خدمت هستیم تا رضایت‌مندی زایران را تا پایان کار به دست آوریم.
شریف زاده تشریح کرد: ساماندهی و آموزش خادمان به صورت کلی از سوی وزارتخانه به شرکت ملی پست واگذار و کارهای آموزشی آن انجام شده است. یکی از این آموزش‌ها آموزش زبان عربی است که خادمان بتوانند در کشور عراق به زبان عربی صحبت کنند. همچنین مذاکره با شرکت دولتی پست عراق انجام و توافقاتی با آنها انجام دادیم تا از ظرفیت‌هایشان در زمینه پستی استفاده کنند.
توزیع دو میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه از ابتدای سال تا مرداد سال ۱۴۰۲
رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست همچنین تشریح کرد: علاوه بر موارد گفته شده تعامل‌هایی یا فراجا برای توزیع گذرنامه داشته‌ایم و ما ادعا داریم گذرنامه‌هایی که نزد پست است در مراکز استان در مدت ۴۸ ساعت و شهرستان‌ها ۷۲ ساعت ارسال می‌شود.
به گفته او تعامل با سازمان حج و زیارت از دیگر همکاری‌های شرکت ملی پست است. تعامل با فراجا برای توزیع گذرنامه‌های زیارتی نیز از اقدامات پست بوده است. از ابتدای سال تا ۲۸ مرداد ماه کل گذرنامه‌های صادر شده بیش از دو میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۵۶ گذرنامه توسط شرکت ملی پست توزیع شده است که از این تعداد دو میلیون و ۵۰۲ هزار و ۱۲۲ گذرنامه عادی  و ۲۶۸ هزار و ۳۴ فقره هم گذرنامه زیارتی است.
وی با بیان اینکه طرح عاشقانه حسینی و ارسال دل نوشته دیگر اقدام این شرکت است گفت: در واقع هرکسی در هر جای کشور دل نوشته‌ای در این زمینه داشته باشد به صورت رایگان توسط شرکت ملی پست جمع آوری و  ارسال می شود که سال گذشته از این طرح استقبال خوبی شد. اجرای طرح ۴۰ گام از عاشورا تا اربعین و ارسال نذورات مردمی به عراق از جمله اقداماتی است که در این ایام انجام می‌شود و همانگونه که مدیرعامل شرکت ملی پست گفتند تمام ظرفیت خود را برای این موضوع در داخل مرزها استفاده می‌کنیم.
تعامل با هلال احمر برای ارسال نذورات دارویی
وی در ادامه سخنانش به تعامل با هلال احمر در زمینه ارسال داروها و نذورات دارویی اشاره کرد و گفت: تعاملاتی با هلال احمر کشور برای ارسال داروها و نذورات دارویی که مردم دارند به موکبها انجام شده است که این اقدام هم در داخل مرزهای کشور انجام می‌شود.
۱۴ پایگاه پست در نجف و کربلا راه‌اندازی شده‌اند
شریف‌زاده درباره خدمات پست یافته گفت: ۱۴ پایگاه در مسیر نجف و کربلا برای این موضوع تعریف شده و یک کلیپ با زبان عربی در این زمینه تولید شده و کشور عراق وعده داده است که آن را جهت راهنمایی بیشتر پخش کنند. ۱۴ پایگاه پست در نجف و کربلا راه‌اندازی شده‌اند که دبیر ستاد اربعین در مقر شرکت ملی پست در نجف مستقر است. دوم شهریور که مرحله اول راهپیمایی است، اعزام ۷۰ نیروی شرکت ملی پست را خواهیم داشت تا امسال شایسته‌ترین خدمات پستی در اختیار زائرین قرار بگیرد.
رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سال گذشته چه تعداد مرسوله مفقود شده به کشور بازگردانده شد، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل اینکه این اقدام یک کار ابتکاری بود در مجموع مرسوله‌های مفقود شده ۱۴۷۰ بود که ۷۰۰ تا از آن ها ثبت شده بود و بقیه ثبت نشده بودند، به کشور منتقل شدند و به مرور آدرس‌های آنها را پیدا و به صاحبان ها تحویل داده شد.
مرسوله‌های مفقود شده در ایران به صاحبانش تحویل داده می‌شود
وی در ادامه تأکید کرد: تمام تلاشمان این است که مرسوله‌های مفقود شده در کشور عراق به دست صاحبانشان برسد اما اگر شرایط فراهم نبود مرسوله‌ها به ایران منتقل و درصورتی که آدرس داشته باشند ما خودمان به اقدامات انتقال را انجام می دهیم.
همچنین در ادامه این نشست - محسن وطن پرست - مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران شرکت ملی پست - در این نشست بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با فراجا در زمینه گذرنامه‌های اربعین انجام داده‌ایم، درحال افزایش شیفت‌های خود برای ارسال در گذرنامه هستیم و ممکن است نوبت شیفت‌های خود را تا چهار نوبت هم افزایش دهیم. در بحث راه‌اندازی خطوط ویژه پستی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با توجه به افزایش ترافیک خط‌های جدیدی اگر لازم باشد برنامه‌ریزی و راه اندازی می‌شود.
وی افزود: زمان باجه‌های معطله را در مراکز استان تا ساعت ۲۰ افزایش داده‌ایم و آمادگی داریم اگر صاحب مرسوله به هر دلیلی در محل دریافت حضور نداشت با اطلاع قبلی به این مراکز جهت دریافت مرسوله خود مراجعه کنند.
همچنین در این مراسم اعلام شد که روز شنبه  ۲۸مردادماه تعداد ۱۰۶ هزار فقره مرسوله گذرنامه به اداره کل رسید و در دو شیفت صبح و عصر تجزیه ثبت و به ۱۲۴ نقطه کشور ارسال شده است.
 انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.mqma2bqpila82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما